Előfizetői tartalom

Ford 1.0

Portfolio
A méretcsökkentésnek egyelőre nincs határa. Nem túl régen az egyliteres motorok a kisautók belépő erőforrásai voltak, ma pedig már az alsó-középkategóriában is megjelennek. A németországi Saarlouisban megkezdődött az 1,0 literes EcoBoost turbó benzinmotorral szerelt Ford Focus gyártása, amelyet a Ford eddigi leggazdaságosabb benzinmotoros járművének titulál a gyár: a 100 lóerős modellváltozat fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 109 g/km, míg a 125 lóerős verzió ennél két deciliterrel többet, 5,0 l-t igényel 100 km-en (CO2-kibocsátása 114 g/km).

A Focus mellett 2012-ben más Ford modellekben is megjelenik majd ez az erőforrás, többek közt a C-MAX-ban és a vadonatúj B-MAX-ban. Az új 1,0 literes EcoBoost erőforrás a Ford kölni motorgyárában készül. A vállalat 134 millió eurós beruházás keretében fejlesztette ki és építette meg az üzem különleges, hi-tech szerelőszalagját, amelyen a motor megszületik. A blokk gyártása...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés