Előfizetői tartalom

Illúzió és valóság

Hámor Iván
A Lexus márkát azért hozta létre a Toyota még az 1980-as évek végén, hogy elsősorban az amerikai piacon prémium modelleket is forgalmazhasson annak a veszélye nélkül, amit azok összevetése, összehasonlítása jelent a jóval olcsóbb tömegtermékeivel. A stratégia helyességét igazolja, hogy azóta több más márka is hasonló utat választott. A luxus - és a Lexus - mára megváltozott, már nem csak 5 méternél is hosszabb autókat lehet prémium termékként eladni.

Az általános méretcsökkentés a prémium modelleket is elérte. Ma már egyáltalán nem meglepő, hogy egy olyan gyár, amely korábban csak nagy és drága autókat készített, kisebb méretű és - ennek megfelelően - olcsóbb modelleket is kínál. A termékfejlesztés finanszírozására is sokkal alkalmasabbak a nagyobb árréssel értékesíthető változatok, amik eladásából többet...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés