Előfizetői tartalom

Üzen a múlt: mi lett a sorsa az internetlufi sztárjainak?

Szinte napi rendszerességgel hallani arra intő nyilatkozatokat, hogy a közösségépítő cégek esetén lufi van kibontakozóban és valóban úgy tűnik, hogy egyes vállalatok árazása már vetekszik azzal, amit a 2000-es évek elején látni lehetett az internetes társaságoknál. Tény, hogy sorra készülnek tőzsdére a szektor szereplői, a magánkézben lévő vállalatokban pedig olyan áron vásárolnak részesedéseket befektetők, amelyek többmilliárd dollárra értékelik azokat. A LinkedIn első napi árfoyamemelkedését követően pedig egyre hangosabbak a buborékra figyelmeztető hangok. A következőkben azt vizsgáljuk meg, hogy milyen értékeltségi szintek mellett forogtak a 2000-es évek elején, az internetlufi csúcsán a nagy reményekkel övezett vállalatok, hogy mi lett a sorsuk, illetve hogy a közösségi szektorban most milyen árazásokat láthatunk.

Sokan tűntek el a süllyesztőben. Az 1990-es évek internet lufijának egyik sajátossága volt, hogy sorra léptek tőzsdére olyan vállalatok, amelyek nemhogy nyereséget nem termeltek, de sokszor az üzleti modell csupán egyetlen jó ötletből állt, valós teljesítmény pedig még nem volt a cég mögött - előfordult, hogy még árbevétel sem. Annak megállapítására pedig, hogy az egyes...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés