Előfizetői tartalom

Légitársaságok harca Oroszországban

"Ez győzelem Oroszországnak, amely hosszú távon piacot teremt a termékeinek, és korszerű repülőgépeket kap az orosz utasok számára. És győzelem az Amerikai Egyesült Államoknak, mert az együttműködés révén 44 000 új munkahelyet tudunk teremteni." Barack Obama üdvözölte ezekkel a szavakkal a Rosztyehnologii és a Boeing 50 utasszállító repülőgép szállításáról szóló megállapodását idén júniusban. Az amerikai elnök nyilvánvalóan inkább politikai, mintsem gazdasági megfontolások alapján tette ezt a kijelentést. A katalógusárak alapján 3,73 milliárd - feltehető tényleges értéke szerint valószínűleg 2,5 milliárd -- dollár értékű üzlet ugyanis sok szempontból bizonytalan. Nem tisztázott például, hogy ki fogja finanszírozni az adásvételt. Ebben az összefüggésben először az orosz Külkereskedelmi Bank lízingvállalatáról beszéltek Moszkvában. Azután arról volt szó, hogy az ár 80-85 százalékát különböző orosz pénzintézetek biztosítják, az amerikai Eximbank garanciavállalásával, a Külkereskedelmi Bank pedig a hiányzó összeget adja. A pénzintézet azonban még a múlt héten is hallgatásba burkolózott a hír valóságtartalmát firtató moszkvai újságírók előtt.

A bankárok valószínűleg azért nem nyilatkoznak, mert nem ismerik a Boeing orosz partnerének a repülőgépek hasznosításáról szóló üzleti tervét. Ugyanis nincs neki. Aligha tévedünk, ha feltételezzük, hogy a közel két esztendeje, 426 nagyvállalat közös irányítás alá vonásával létrehozott, Vlagyimir Putyin egyik legközelebbi bizalmasa, Szergej Csemezov által irányított...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés