Az elmúlt hónapok során, ahogy az olajár egyre közelebb került a 100 dolláros szinthez, a légitársaságok részvényei jelentős leértékelődésen mentek keresztül. Ez érthető is, hiszen a légitársaságok költségeinek jelentős hányadát az üzemanyagköltség teszi ki. Az árfolyamesésben azonban szerepet játszott a negatívra forduló globális befektetői hangulat is. Az árfolyamcsökkenés ahhoz vezetett, hogy az értékeltségi szintek zuhantak, az európai és amerikai vállalatok többségének P/E rátája már csak egyszámjegyű. Egyes elemzői vélemények szerint az idei évben az olaj ára átlagosan 14%-kal lesz magasabb a 2007. évinél, amely tovább erodálhatja a légitársaságok részvényeinek árfolyamát. A következőkben arra keressük a választ, hogy mi rejtőzik a vonzó értékeltségi szintek mögött, és hogy vajon érdemes-e ilyen olcsón részvényeket venni. Amennyiben közelebbről is megvizsgáljuk a légitársaságok részvényeit, arra a következtetésre juthatunk, hogy jelenleg a piacon találunk jobb befektetési lehetőséget is.
A csaknem 100 dolláros olajár és a légitársaságok leértékelődése. A közel 100 dolláros olajár Az elmúlt egy év folyamán az olajár szakadatlanul emelkedett, és január elején a mérföldkőnek számító 100 dolláros szintet is átlépte a nyersolaj határidős árfolyama. Az olajár emelkedésével párhuzamosan a kerozin is jelentős dráguláson ment keresztül, amely a légitársaságokat...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés