Előfizetői tartalom

Rossz hónapjuk volt az amerikai autógyártóknak

Portfolio
Miközben az amerikai autógyártók decemberben, és a teljes 2007-es évben is csökkenő értékesítésekről számolhattak be, a japán cégek folyamatosan növelik piaci részesedésüket a tengerentúlon, és növekedés könyvelhettek el a tavalyi évben értékesítési volumenüket tekintve. Úgy tűnik, a Toyota, amely a világ első számú autógyártója, az idei évben az amerikai piacon a második számú autógyártó lett az értékesítések volumenét tekintve, miután túlszárnyalta a Ford értékesítéseit. Bár még nem minden autógyártó tette közzé éves értékesítési adatait, a szakértők azt gyanítják, hogy az idei az elmúlt évtized legrosszabb éve lesz az autóértékesítéseket tekintve.

A Toyota lett az idei évben a második számú autógyártó az Egyesült Államokban, miután 2007. évi értékesítési túlszárnyalták a Ford értékesítési volumenét. Az üzemanyagárak növekedésével ugyanis a cég kisebb, üzemanyag-takarékosabb gépkocsijai iránt fokozódott a kereslet, így piaci részesedését jelentősen tudta növelni a tengerentúlon. A japán cég 2.62 millió...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés