Előfizetői tartalom

Elnyomja a kicsiket a TV2 és az RTL Klub?

Portfolio
Ágazati vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal a kereskedelmi televíziók piacán, kiderítendő, hogy az RTL Klub és a TV2 valóban versenykorlátozó módszereket alkalmaz-e hirdetési ideje értékesítésekor. A feltételezés nem alaptalan, a két csatorna anyacégeire ugyanis a német hatóság a közelmúltban rekordbírságot szabott ki, amiért a társaságok áraikkal arra kényszerítették a hirdetőket, hogy költségvetésük nagyobb részét náluk költsék el. Az eredmények nyárra várhatóak, de bírságra csak a mostani vizsgálat nyomán esetleg elinduló újabb eljárás végén számíthatnak az érintett csatornák.

Az országos kereskedelmi tévécsatornák erőfölényét firtató vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal, miután a két társaság feltételezhetően a piaci versenyt korlátozó árképzési módszereket alkalmaz a hirdetési idők értékesítésekor. A vizsgálat előzményeként a német versenyhatóság példátlanul magas, összesen mintegy 55 milliárd forintnak megfelelő bírsággal...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés