Bár az információbiztonsági incidensek továbbra is foglalkoztatják a pénzügyi szolgáltatást nyújtó társaságok vezetőit, az alapproblémák megoldását még mindig az IT feladatának tartják - derült ki a Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) közelmúltban kiadott felméréséből. A 2007-es DTT Globális biztonsági felmérés válaszadóinak kevesebb, mint kétharmada (63%) rendelkezik információbiztonsági stratégiával és mindössze 10%-uk nyilatkozott úgy, hogy az információbiztonság az üzletág-vezetők hatáskörébe tartozik. Ezen eredmények egy kialakulóban lévő biztonsági paradoxonra utalnak: a probléma észlelése és a megoldás biztosítása között szakadék tátong.
A felmérésből az is kiderül, hogy a külső behatolások alapvető indítéka még mindig az "emberi tényezőben" - a társaság alkalmazottai, ügyfelei, harmadik felek és üzleti partnerek terén - keresendő. A szervezetek számára a támadások során az egyik legaggasztóbb láncszem az ügyfél. A DTT felmérése szerint a három legjelentősebb (leggyakrabban említett) támadás a vírus...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés