Előfizetői tartalom

Gyúlékony MOL profit: meglepetés lesz?

Jelentős mértékben csökkent a világ vezető olajcégeinek downstream profitja az első negyedévben, ami nem kis részben annak - a tavalyi harmadik negyedévben is tapasztalható - tényezőnek volt köszönhető, hogy a cégek a termékárak növekedését nem tudták teljes mértékben áthárítani a fogyasztókra. A tavalyi párhuzammal ellentétben azonban számításaink szerint a MOL mintegy 20%-os bruttó profit növekedést ért el az első negyedévben a magyar és a szlovák üzemanyag kiskereskedelmi piacon annak következtében, hogy: - a hazai piacon a benzin kiskereskedelmi árrésének csökkenését a gázolaj margin növekedése ellensúlyozta; - a gázolaj értékesítések aránya növekedett Magyarországon; - a szlovák piacon mind a benzin, mind pedig a gázolaj kiskereskedelmi árrése emelkedett a bázis időszakihoz képest; - a hazai ÁFA csökkentés hatására az üzemanyag kiskereskedelmi piacon a MOL mozgástere megnövekedett, hiszen: - az az árszint - vélhetően a 300 Ft-os benzinár - amely felett a fogyasztók árrugalmasnak bizonyulhatnak, az ÁFA csökkentés hatására nem változott. Mindezek fényében úgy véljük, hogy meglepetést hozhat az első negyedéves gyorsjelentésben a downstream profit, ugyanakkor hangsúlyozzuk, hogy a MOL első negyedéves nyereség bővülésének fő mozgatója a szárnyaló kőolajárak következtében az upstream divízió volt.

UPP és down. 20%-os üzemi, és 10%-os nettó profit növekedést értek el dollárban számolva a világ vezető olajcégei (Exxon, Chevron, Conoco, BP, Total, Shell) az első negyedévben, az olajárak növekedésének pozitív hatását azonban a finomítás-kereskedelem, valamint a vegyipari divíziók érezhető mértékben csökkentették. A vizsgált 6 társaság upstream profitja összesen...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés