Előfizetői tartalom

Olajipari stratégiák: az utolsó lap is kiterítve

Portfolio
A MOL és az OMV után tegnap a PKN is közzétette az elkövetkező évekre szóló stratégiáját, melyről egyáltalán nem mondható el, hogy visszafogott várakozásokat tartalmazna. S az optimizmus nem csak a lengyel cég korábbi, hanem a társaság regionális versenytársainak (MOL, OMV) nemrégiben publikált tervihez képest is tetten érhető. A legfontosabb kérdés természetesen az, hogy mi állhat ezen optimizmus hátterében, és hogyan értékeli majd a piac az ambíciózus számokat. A stratégia a főbb pontjai: - egy új tevékenység, a kutatás-termelés is megjelenik a társaság terveiben, mely egyre nagyobb súlyt kap az elkövetkező évtizedben; - esetleges további akvizíciók a feldolgozás-kereskedelem üzletágban; - hangsúlyeltolódás a vegyipari tevékenység irányába; - ambíciózus, a korábbi prognózist mintegy 90%-kal meghaladó EBITDA terv 2009-re; - a versenytársaknál jelentősen optimistább kilátások az iparági környezetre vonatkozóan.

Új tevékenység. Kutatás-termelés A jelenleg kutatás-termelési üzletággal egyáltalán nem rendelkező PKN az elkövetkező évtizedben egyre nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az upstream tevékenységre, melyet azonban két lépcsőben kíván végrehajtani. 1. fázis: 2006-2006 - a szervezet és a kompetenciák kialakítása; - a PKN azon országokban kíván terjeszkedni, ahol...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés