Előfizetői tartalom

Internetes cégek - mikor várható a lufi kipukkanása? - Technikai Elemzés (BWM - Equitas)

Portfolio
A kilencvenes évek végének nagy felfutása úgy vonult be a tőzsdei történelemkönyvekbe, mint az internetes lufi fújásának időszaka. Noha ezek a vállalatok csak a jéghegy csúcsát jelentették a bikapiacon, kétségtelenül ők voltak a leglátványosabb résztvevői a piacnak. A csúcs környékén olyannyira elharapózott a spekuláció, hogy volt olyan cég, amelyik aktuális EPS-ének a 600-szorosán (!!!) forgott, de a Yahoo P/E-je is meghaladta a 100-at. Ezeket az árazási mutatókat még a legoptimistább (és később túlzottan bizakodónak bizonyult) elemzők növekedési előrejelzései sem indokolták. Egy érdekes adalék az akkori hangulathoz: az Egyesült Államok legnézettebb sporteseményén, az amerikai foci döntőn (Super Bowl) 2000 elején az egyik internetes cég éves árbevételének négyszeresét költötte el pár 20 másodperces reklám spot-ra. Az érintett vállalat nem egészen 8 hónappal később csődbe ment. A lufi kipukkanása után a legtöbb szektor - ágazati felbontást is átszervezték, hiszen a dotkom vállalatok azon túl, hogy kizárólag az interneten keresztül bonyolítják tevékenységüket, sokszor élesen eltérő dolgokkal foglalkoznak, mint például a keresőszolgáltatás, és a részvénykereskedelem.

Mikor durran ki a lufi?. Az internetes cégeknek a különböző tevékenységek ellenére ma is széles körben figyelt az indexe, az AMEX Internet Index. A mutató és komponensei igencsak jó időszakot tudhatnak magukénak az utóbbi 200 napban (majdnem napra pontosan a Google tőzsdei bevezetése óta). Az alábbi ábrán látható, hogy az árfolyamok többsége emelkedett, az átlagos teljesítmény...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés