Előfizetői tartalom

Ki a legjobb a magyar mobilpiacon?

Portfolio
Ismét eltelt egy negyedév a magyar mobilpiacon, látszólag nem sok minden történt. Természetesen csak látszólag... 2005. első negyedévében tovább folytatódott az ARPU (egy előfizetőre jutó átlagos bevétel) csökkenése, a piac telítődésével az ügyfélszám növekmény 100,000 fő alá csökkent, miközben az eredményességek sem szárnyalnak már mint egykoron. Következő írásunkban a magyar mobilcégek első negyedéves teljesítményét vizsgáljuk, s most sem leszünk kedvesek. Lássuk mit mutatnak a tények.... Összefoglalásképpen el kell mondani, hogy tényeknek is több olvasata van. Egyik oldalról mondhatjuk, hogy a Vodafone dinamikája leállt, miközben a Pannon GSM egyre növeli piaci részesedését, a másik oldalról viszont ki kell azt is emelni, hogy csak a legkisebb mobilcég tudta szinten tartani ARPU-ját, miközben másik két versenytársánál ezen mutató lényegesen csökkent. Eredményoldalról nézve a dinamika már a múlté, a PGSM viszont megfizeti a növekedés árát.

Mit mutat a piac felszíne?. Az erőviszonyok nem változnak A piaci erőviszonyok terén 2004. 3. és 4. negyedévének viszonylag élénk mozgása utána 2005 első negyedévében nem történt semmi. A pangó piac a bruttó ügyfélszám 100,000 fő alatti, míg az aktív 7,557 fős mértékben bővült. Ilyen alacsony piaci dinamika mellett nem volt esély arra, hogy lényegesen változzanak...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés