Előfizetői tartalom

Felrúgott iparági szabványok - Miből lesz a sikersztori?

Portfolio
Félig üres kamionok, kihasználatlan kapacitások, párhuzamos tevékenységek és még sorolhatnánk... Ezek azok az elemek, melyeket az elfogadott gazdasági elméletek egytől-egyig elítélnek, kiküszöbölendőnek tartanak. Másképp gondolkodott azonban egy spanyol gyártulajdonos, aki éppen a fenti tényezőkre építette fel világsikert befutó vállalkozását, a Zarát. Amikor 1975-ben egy német nagykereskedő az utolsó pillanatban visszamondta nagytételű megrendelését, Amancio Ortega ruhagyára csődközeli helyzetbe került. A vállalat minden tőkéjét az áruk legyártásába fektette, melyet végül senki más nem akart megvenni. Nem maradt már hátra: a tulajdonosnak meg kellett próbálnia közvetlenül értékesíteni a ruhaneműket, így gyárához közel, a spanyolországi La Coruna-ban megnyitotta első - és akkor még utolsónak hitt - üzletét, melyet Zara-nak nevezett el. Ortega mára Spanyolország egyik leggazdagabb emberévé vált, így az egyetemi professzorok is elkezdtek az üzleti modell tanulmányozásával a siker receptje után kutatni. A következőkben a HBR, három amerikai professzor több éves munkásságának eredményeként előálló esettanulmányát tekintjük át.

Sok hűhó, de van miért!. A Zara mára 50 országban, több mint 650 üzlethelyiséggel van jelen, a luxusnegyedekben létesített üzletek pedig valósággal vonzzák a potenciális vásárlókat. Az Inditex néven megalapult vállalatcsoport, melynek árbevételéből a Zara 70%-kal részesedik, szédületes növekedést produkált az elmúlt évtized folyamán. 1991 és 2003 között...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés