Előfizetői tartalom

Egy érdekes történet véletlen egybeesésekkel: új buszgyártó lép tőzsdére

Portfolio
Befektetői szemmel meglehetősen keserű tapasztalatokat hozott az elmúlt másfél év a buszgyártókat illetően. A NABI története ismert, a nagy iparági szereplők közül Mayflower csődbe ment, a Henlys pedig bejelentette, hogy elhagyja a tőzsdét (a befektetők érdekeit sértő lépéssorozat előtt), a nagyobb buszgyártó kapacitással rendelkező komplex autóipari szereplők pedig továbbra is csoport átlag alatti marginnal üzemelnek. Ebben a környezetben jelentette be a részben családi tulajdonban lévő lengyel Solaris buszösszeszerelő, hogy expanziós terveinek finanszírozása érdekében tőzsdén keresztüli tőkebevonást kíván végrehajtani. A lengyel IPO-k meglehetősen sikeresek voltak az idei évben, mindazonáltal az iparág keserű nemzetközi tapasztalatai miatt kérdéses számunkra, hogy milyen árazás érhető el.

A Solaris sztori. A lengyel Solaris korábban a Neoplan leányvállalataként üzemelt, azt követően azonban, hogy az MAN megvásárolta a Neoplant, versenyhatósági intézkedések miatt kénytelen volt eladni a lengyel gyártókapacitást, melyet a menedzsment vásárolt meg banki támogatással, s új cégnévvel létrejött a Solaris. A társaság meglehetősen széles termék palettával...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés