Előfizetői tartalom

Vérre menő küzdelem kulturált keretek között - tanulhatnak a magyar mobilcégek

Portfolio
Tüzetesen vizsgálódva legalább egy hasonlóságot felfedezhetünk hazánk mobilpiaca és a távol-keleti piacok között: a piacvezető vállalat görcsösen ragaszkodik pozíciójához, míg számos más cég lohol a nyomában. Ezen a ponton a hasonlóságoknak vége is szakad, ugyanis valahol az öldöklő, túlélésért folytatott harc hevében sem feledkeznek meg a piaci szereplők az alapvető kulturális normák betartásáról. Nézzük miként csapnak össze a japán vállalatok! (Az összeállítás alapját a BusinessWeek cikke szolgáltatta.)

Stratégiai hiba okozhatja a bukást. Ha egy vállalatról elmondható, hogy nem szokott hozzá a "piaci követő" szerephez, akkor az NTT DoCoMo egy ilyen társaság. A mobilcég már régóta vezető a japán piacon és jelenleg is 56%-os részesedéssel bír, mely kétszerese a legnagyobb rivális, KDDI által kihasított szeletnek. A DoCoMo sikerének egyik kulcsa a kiemelkedő innovativitásban...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés