Előfizetői tartalom

Amerikai autóipar: új csodaszerre várva

Portfolio
Februárhoz és márciushoz viszonyítva némileg élénkültek az új autó értékesítések az Egyesült Államokban, azonban az egy évvel ezelőtti statisztikákhoz képest még mindig csökkenő trend mutatkozik. Az amerikai kiskereskedelmi fogyasztás közel egy ötödét kiadó, s ezért árgus szemekkel figyelt autóeladások 6.2%-kal csökkentek. A három piacvezető gyártó egyike sem tudta növelni az értékesítését, a legjobban ismét a japán gyártók teljesítettek. Egyértelműen látszik, hogy a drasztikus árengedmények már nem képesek a fogyasztás növekedést fenntartani a piacon. A második negyedéves termelési tervét a Ford és a GM már csökkentette, a részvényárazás mélyponton; új gyógyszerre vár az iparág.

A szezonális hatásoktól megtisztított, évesített autóértékesítés februárban 15.5 m, márciusban 16.2 m, míg áprilisban 16.5 m darab volt. Ezen 16.5 millió darab is azonban 6.2%-kal marad el a 2002-es áprilisi adattól. A General Motors 9%-kal, a Ford 6.9%-kal, a Chrysler 10%-kal kevesebb autót értékesített mint egy évvel korábban. A Honda eladásai 11%-kal ugrottak meg, míg...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés