Előfizetői tartalom

Biztos pont az alkohol

Portfolio
Európa harmadik számú élelmiszeripari konszernje, a brit Diageo a felfokozott várakozásokat jócskán alulmúló Burger King lánc és a Pillsbury pékség értékesítése után 459 millió fontos, azaz 735 millió dolláros nettó veszteséggel zárta a folyó üzleti év első félévét, amely jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 810 millió fontos nettó nyereséggel szemben. Az üzletágak közötti strukturális bontás arról árulkodik, hogy nem a szeszesitalgyártó és -forgalmazó üzletág felelős a negatív folyamatokért. A társaság vezetése bizakodóan tekint az üzleti év második felére.

A konszern 8 top márkája a Johnnie Walker Black és a Baileys vezetésével 12%-kal gyarapodó árbevételt generált, az üzemi eredmény pedig 6%-kal gyarapodott ebben az üzletágban, miközben a konszern összárbevétele 16%-kal esett vissza. A fogyasztó bizalom gyengülése ugyan jelentős kockázati tényező, azonban a Seagram márkanév - amelyet 2001 decemberében 5 milliárd dollárért...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés