A második negyedévben is impresszív teljesítményt ért el a General Motors, a világ legnagyobb autógyártója. A társaság a kedvező kiskereskedelmi értékesítéseknek (mely mögött agresszív marketing stratégia húzódott meg), a megerősített termék portfóliónak és a folytatólagos költségcsökkentéseknek köszönhetően 10%-kal a várakozások feletti teljesítményt ért el. A Wall Stret várakozásai szerint a GM 2.42 dolláros EPS-t ért el a második negyedévben ezzel szemben a tény 2.63 USD. A társaság folyamatosan kitűnő teljesítménnyel lepi meg a befektetőket, az éve eleje óta megduplázódott a menedzsment EPS terve, amit alapul véve 7.8-as P/E-n forog a részvény, de a piaci konszenzus alapján is csupán 8.1-es P/E adódik. A fő kérdés pillanatnyilag, hogy a fogyasztói bizalom látványos gyengülése, milyen mértékben fogja visszavetni az autóipari értékesítéseket és ennek következtében az eredmény előrejelzések negatív korrekción fognak-e átesni.
A GM második negyedévében is a kifejezetten kedvező értékesítési adatok emelhetők ki. Észak-Amerikában mind a személygépkocsi, mind a teherautó piacon növelni tudta részesedését egy igen nehéz környezetben a társaság. Mint az alábbi grafikonunk szemlélteti júniusban messze a piac feletti teljesítményt könyvelhetett el a GM agresszív marketing stratégiájának a 0%-os hitellehetőségnek...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés