Előfizetői tartalom

Yahoo: hol van már a pro forma - ez tiszta nyereség (4)

Portfolio
Kellemes meglepetéssel nyitotta meg a gyorsjelentés szezont az internetes szektorban az iparág éllovasa, a Yahoo. A társaság immár nem is publikál korrigált (egyes költségelemeket nem tartalmazó) pro forma eredménykimutatást, a nyereségesség közel két év szünet után minden költségelemet figyelembe véve visszatért. A Yahoo tavaly októberben meghirdetett értékesítési stratégiája kedvező hatásaként az árbevétel a várakozások felső sávján alakult, az EPS egy centtel meghaladva a konszenzust 3 cent lett. A piaczárás után publikált eredmény hatására a zárás utáni kereskedésben 4%-ot emelkedett a részvény. A jövőt illetően kedvező, hogy a menedzsment emelte az eredményterveket. Egy ilyen összetételű gyorsjelentés normál piaci környezetben stabilan emelkedő pályára állítaná a részvényt, jelenleg azonban egy stagnálás, piactól elmaradó visszaesés várható. Elemzői körökben hódít a cash flow alapú (P/CF) árazási megközelítés, mely alapján még mindig túlértékelt média szektor szinten a társaság. A részletekre írásunk végén térünk ki.

A társaság árbevétele 226 m USD-t ért el szemben a várakozásokban szereplő 215 m USD-vel és gyakorlatilag egybe esett a legoptimistábbak előrejelzésével. Az árbevétel összetételét tekintve 60%-ot képvisel az online hirdetésből származó rész; ezen tétel 4%-os visszaesést mutat a tavalyi évhez képest (a csökkenés dinamikája mérséklődött az első negyedév 14%-ával...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés