Előfizetői tartalom

Árháború az online piacon

Portfolio
Klasszikus árháború van kibontakozóban az amerikai online kiskereskedelmi piacon a két legismertebb szereplő, az Amazon.com és a Buy.com között. Miután az elmúlt héten az Amazon.com 99 USD-ről 49 USD-re csökkentette azon rendelési tétel nagyságát, melyhez ingyenes kiszállítás tartozik (a 4. árcsökkentő intézkedés az elmúlt egy évben), a Buy.com bejelentette, hogy legalább 10%-kal olcsóbban fog kínálni minden könyvet. Kérdés, hogy az éppen nyereségessé váló gazdálkodást a két cégnél mennyire fogja rombolni a megindult árharc. Mindkét cég vezetője kitart amellett, hogy a profitabilitás fenntartható.

Az árharc kimenetelét jelentősen befolyásolhatja, hogy a két cég nem ugyanabban a súlycsoportban versenyez. A Buy.com éves árbevétele egyelőre az Amazon.com bevételének a 10%-át sem éri el. Az interneten ráadásul a méretgazdaságosság a hagyományos tevékenységekkel szemben többszörösen érvényesül, így kérdéses, hogy a Buy.com puskapora meddig lesz elegendő. A Buy.com...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés