Előfizetői tartalom

Költséges Cesarom offenzíva

Portfolio
Az elmúlt negyedévének romló értékesítési pozícióin próbál változtatni a Zalakerámia csoport immár legnagyobb súllyal rendelkező tagja, a romániai Cesarom. A piacszerzés azonban költséges dolog, ami miatt a Zalakerámia eredménye jelentősen visszaesett a bázishoz képest. Az év további részében a tófeji beruházás üzembe állítása és az átvilágítás utáni költségracionalizálás után már magasabb profitra számítunk.

Az árbevétel növekedést fékezte a forint erősödése két oldalról is. Kedvezőtlenül hatott a cég exportjára, s emellett a dinamikus piac(vissza)szerző akcióba fogott Cesarom hatása is tompítottan jelentkezik csak. A román cég lejben számolva 50.2%-kal euroban kalkulálva 27%-kal növelte eladásait, mindez forintban csak 17%-os növekedésnek felel meg. A három tagvállalat közül...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés