Az InterSim csapata a VEKOP-2.1.7-15 program keretében olyan játékosított informatikai platformot fejlesztett ki, amely alapjaiban újítja meg az emberi erőforrás-menedzsmentet, különös figyelmet fordítva az Y és Z generáció igényeire.
A platform öt kulcsterületen kínál megoldásokat, például az employer branding és toborzás terén, ahol az „Okos CV tároló” csökkenti a munkaerő-felvétel költségeit, miközben növeli az interaktivitást. A munkavállalói elköteleződést az „Üzleti szimuláció” és a „Képregény játék” támogatja, szórakoztató élményt nyújtva és segítve a szakmai fejlődést. Az orientáció és képzés élményalapú tanulási megközelítést kínál, míg a virtuális iroda kommunikációs platformként szolgál, és a teljesítménymenedzsment játékosított eszközökkel teszi hatékonyabbá.
A projekt sikerei közé tartozik a Corvinus Egyetem tantárgyi digitalizációja, a Planet Budapest 2021 „Kajamentő” alkalmazása, valamint a Magyar Nemzeti Bank hatósági vizsgáira készített platform.
Ezek a fejlesztések nemcsak az emberi erőforrás-folyamatokat forradalmasítják, hanem támogatják a fenntarthatóságot és az egyéni felelősségvállalást is. A gamifikáció hatékonyságát a motiváció, elköteleződés és készségfejlesztés terén bizonyította, különösen monotonná váló folyamatok esetében.
A „Virtuális üzleti tér” például szerepjáték keretében mutatja be a munka világát, miközben formálja az iparág iránti attitűdöt.
A játékosított rendszerek az oktatásban is sikeresek, például egy középiskolai szabadulószobás szimuláció során a diákok izgalmasan tanulhatták a természettudományokat. A „Kajamentő” alkalmazás pedig az élelmiszer-pazarlás csökkentésére irányuló szemléletformálást támogatja. Bár a gamifikáció terjedése folyamatos, továbbra is kevés a program fejlesztéseihez hasonló gyakorlati példa.