Belső égésű motorok betiltása: bejelentést tett Brüsszel
Uniós források

Belső égésű motorok betiltása: bejelentést tett Brüsszel

Portfolio
A 2035-re tervezett belső égésű motorok betiltásáról szóló vitatott terveihez Brüsszel továbbra is ragaszkodik, annak ellenére, hogy a gépjárműipar – főként a német cégek – jelentős nyomást helyez az Európai Bizottságra a szabályok enyhítése érdekében.

A Financial Times által megismert belső dokumentumok szerint Wopke Hoekstra, az EU klímavédelmi biztosa számára készített válaszok hangsúlyozzák, hogy az EU

nem tudja és nem is kell módosítania a fosszilis tüzelőanyaggal hajtott új autók értékesítésének betiltására vonatkozó tervét és annak határidejét.

A 2021-ben bejelentett törvényt komolyan támadták az európai autógyártók, akik a csökkenő elektromos autós értékesítések és a kínai gyártók miatti fokozódó versenyben szenvednek. Az összes jelentős európai autógyártó, kivéve a Renault-t, profitfigyelmeztetést adott ki az idén.

A Volkswagen, Németország legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója, az elmúlt hónapban arról számolt be, hogy először a 87 éves történetében gyárak bezárására készül Németországban.

Az Acea ipari szövetség figyelmeztetett arra is, hogy a szigorúbb szabályok jövő évi bevezetése millió eurós bírságokat vonhat maga után, mivel az EU célja a 2021-es alaphoz képest 15%-kal csökkenteni az autók által kibocsátott összes szennyezőanyagot.

Olaszország arra kérte az Európai Bizottságot, hogy halassza el a tilalmat, Franciaország pedig több „rugalmasságot” keres a szabályok alkalmazásában, míg Németország koalíciós kormánya a környezetbarát alternatív üzemanyagokkal hajtott autók belső égésű motorjainak fenntartása mellett áll.

Adolfo Urso, Olaszország ipari minisztere a múlt hónapban figyelmeztetett, hogy a 2035-ös belső égésű motorok betiltása válságot jelenthet az európai autóipar számára.

Wopke Hoekstra tájékoztatója ugyanakkor azt állítja, hogy az új szabályok

világos jövőképet jelentenek a befektetők és a gyártók számára, és elengedhetetlenek az EU szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló célok eléréséhez, valamint az uniós autóipar versenyképességének növeléséhez.

Julia Poliscanova, a Transport & Environment NGO csoport vezető igazgatója kiemelte, hogy ha a tilalmat elhalasztják, nem lesznek ösztönzők az akkumulátorgyárak építésére. „Ahelyett, hogy aláásnák ezt, az autógyártóknak inkább arra kellene összpontosítaniuk, hogy Európa hogyan támogathatja a versenyképes elektromos járműipar kiépítését, például egy EU akkumulátor alap révén, és olyan politikák révén, amelyek jutalmazzák a tiszta, helyi gyártást” – mondta.

Leonore Gewessler, Ausztria klíma- és energiaügyi minisztere a Financial Timesnak nyilatkozva kijelentette, hogy „az autóipar jövője elektromos”. Hozzátette, hogy Európának nem engedheti meg, hogy lemaradjon ezen a téren, ahogyan azt a mobiltelefonok esetében tette, annak ellenére, hogy Finnország Nokia márkája korai vezető szerepet játszott.

A szabályok iránti rugalmasabb megközelítés keresése egy szélesebb körű aggodalom része az EU ambiciózus Zöld Megállapodásának végrehajtásával kapcsolatban, amely célul tűzte ki, hogy 2030-ra 55%-kal csökkenti a kibocsátásokat, és 2050-re elérje a nettó nullás szintet.

Brüsszel a közelmúltban bejelentette, hogy egy évvel elhalasztja a vitatott erdőirtási törvény bevezetését, amelyre mind a kereskedelmi partnerektől, mind az EU kormányaitól nyomás nehezedett. Egy magas rangú EU-diplomata szerint a blokknak „őszinte beszélgetéseket” kell folytatnia a tagállamok képességeiről az EU 2030-as céljainak elérésével kapcsolatban. A belső égésű motorok betiltása várhatóan heves viták tárgyát képezi majd az európai parlamenti meghallgatások során, mielőtt az új bizottsági csapat hivatalba lépne.

Címlapkép: Wöpke Hoekstra. A fotó forrása: EU.

Kiszámoló

Így vásárolj lakást

Tanácsadások alkalmával nagyon sokszor feljön témában, hogy az ügyfél lakást cserélne, leginkább azért, mert egy olyan társasházban lakik, ahol semmire nem költenek. A tetőre azonnal kellen

Kasza Elliott-tal

Macy's Inc - kereskedés

Tegnap nyitáskor vettem a Macy-ból egy keveset kereskedni 17,74-en. A portfólió fórumból jött az ötlet, pomperjtől, köszi. Megnéztem a roic.ai-val a számait, nem túl fényesek, de azért terme

Holdblog

Száz évig élni nem nagy kunszt

\"Szakmai meggyőződésem, hogy bárki tud száz évig élni, feltéve, hogy nincs eredendően valami krónikus, ma még gyógyíthatatlan betegsége. Bárki utánam tudja csinálni.\" Zentai Péter, Zent

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Jöhet a tömeges nyugdíjkorhatár-emelés: itt vannak a friss javaslatok
Díjmentes online előadás

Devizakereskedés alapjai, avagy mi lesz veled forint?

Miben különbözik a devizakereskedés a részvények adásvételétől? Mely devizapárokat érdemes egyáltalán figyelni? Hogyan zajlik le egy tranzakció a forex piacon? Hogyan lehet rövid vagy hosszabb távra spekulálni ezen a piacon?

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Banking Technology 2024
2024. november 5.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
HR (R)Evolution 2024 - Powered by Prohuman & Pénzcentrum
2024. november 13.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
charles michel ursula von der leyen