A kínai elektromos autók importjára pénteken kivetett büntetővámok – a német és a magyar kormányok heves ellenállásának dacára – már nem okoztak meglepetést: tulajdonképpen azóta borítékolható volt a lépés, hogy 2023 szeptemberében Ursula von der Leyen bejelentette, hogy szubvenciós vizsgálatot indít az Európai Bizottság. A testület elnöke már akkor tényként, és nem feltételes módon beszélt a kínai autógyártóknak folyósított, a Kereskedelmi Világszervezet szabályait megsértő állami támogatásokról.
A kérdés csak annyi volt, hogy a legmagasabb vámkulcsot hol húzzák meg, és ebben a júniusi ideiglenes teherkivetés után csak annyi változás történt, hogy lehúzták 35,3 százalékra a legfelső kategóriát.
A plusztételek – amelyek az alap 10 százalékos autóbehozatali vámra tevődnek – így festenek:
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!