A büntetővámokról javaslat mellett egy kiegészítő szöveg is szerepel, amely szerint az eddigi tárgyalások nem oldották meg az állítólagos kínai támogatásokról szóló vitát, de a megbeszélések folytatódhatnak egy esetleges kompromisszumról a vámtételek elfogadása után is – tudta meg a Reuters.
A kínai kereskedelmi minisztérium múlt héten bejelentette, hogy rugalmas ármegállapítási rendszerről tárgyalnak a vámok elkerülése érdekében.
Az Európai Bizottság jelezte, hogy újra megvizsgálhat egy minimális importárat és mennyiségi felső határt tartalmazó árvállalást.
A javasolt vámok 7,8% és 35,3% között mozognak, a Kínában gyártott Tesla járművektől kezdve a SAIC és más, nem együttműködőnek ítélt vállalatok termékeiig. Ezek az EU szokásos 10%-os autóimportvámján felül kerülnek majd kivetésre.
Az EU-tagállamok pénteken szavaznak a következő öt évre vonatkozó végleges vámokról. A döntéshez az EU lakosságának 65%-át képviselő 15 tagállam minősített többségének támogatása szükséges. A végső határidő október 30.
Egyelőre biztosan csak Magyarországról és Németországról tudni, hogy ellenzik az intézkedést, ami kevés lehet a vámok megfúrásához.
Végleges vámok esetén a júliusra visszamenőleg kivetett ideiglenes vámokat is meg kellene fizetni, amelyeket a vállalatok jelenleg bankgaranciával fedezhetnek.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images