Nem kegyelmez meg az EU a gyártóknak
Uniós források

Nem kegyelmez meg az EU a gyártóknak

Portfolio
Az európai autógyártók lemaradásban vannak a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivonásában – figyelmeztetett Thierry Breton, az EU ipari biztosa. Az autógyártókat, akkumulátorgyártókat és szakszervezeteket tömörítő Route35 hálózatnak nyilatkozva Breton kiemeltae Kína jelentős előnyét a megfizethető árú elektromos járművek gyártásában.

Az EU 2035-től betiltotta az új, fosszilis tüzelőanyag-alapú autók értékesítését, de az elektromos közúti közlekedésre való átállás lassú. Breton ezért arra figyelmeztet, hogy az európai e-autók gyártása csökken, és a kereslet stagnálása miatt 2024-re kevesebb eladott példány várható, mint a 2023-as 1,8 millió darab.

Az EU már most 8,8 milliárd eurós kereskedelmi deficittel küzd Kínával szemben az elektromos autók terén, és az iparághoz kötődő 13 millió munkahely közül sok veszélyben van.

A Volkswagen nemrégiben bejelentette, hogy leállítja az elektromos autók gyártását az Audi brüsszeli gyárában, amelyet most a bezárás veszélye fenyeget, és története során először fontolgatja egy németországi üzem bezárását. Az európai gyártók Kínába helyezik át a gyártást, hogy olcsóbb modelleket készítsenek, a 20 000 eurónál olcsóbb modelleket pedig ott gyártják – írja a Financial Times.

Noha az akkumulátorgyárak száma az EU-ban növekszik – 22 gyárral és több mint 264 gigawattóra összkapacitással, ami a 2021-es 44 gigawattóráról 44 gigawattórára emelkedik –, a hatótávolsággal kapcsolatos aggodalom továbbra is jelentős probléma. Németországban, Franciaországban és Hollandiában található az EU töltőállomásainak közel kétharmada,

Belgiumban pedig több töltőállomás található, mint az összes közép- és kelet-európai tagállamban együttvéve.

2035-re az EV-k villamosenergia-fogyasztása a teljes villamosenergia-igény 13,5%-át fedezheti, ami csak az átviteli hálózatok esetében 800 milliárd eurós beruházást igényel. Breton hangsúlyozza, hogy proaktív intézkedésekre van szükség a 2035-ös célok eléréséhez: „A kép nem rózsás, de a mi feladatunk nem az, hogy szépítsük a dolgokat, vagy tétlenül várjuk, hogy a 2035-ös célok varázsütésre megvalósuljanak”.

Breton azt is jelezte: a határidőt az EU nem akarja módosítani, az autógyártóknak így nincs kegyelem.

Címlapkép forrása: EU

Kiszámoló

Ez történt a héten 09.08

Rossz hetet zártak a tőzsdék, az egyik kiváltó ok az Nvidia esetleges trösztellenes feldarabolásáról szóló hír volt, a másik a gyenge amerikai munkaügyi adatok, amik nem is voltak annyira gye

Kasza Elliott-tal

AT&T - elemzés

Egy időben az egyik kedvenc részvényem volt, kereskedtem vele és gyűjtögettem is az osztaléka miatt, de volt egy CEO váltás, és onnantól már nem az én részvényem a T. Osztalékot vágott, le

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nesze neked, új szuperállampapír: százmilliárdokat tartanak a magyarok egy értelmetlenné vált befektetésben
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes online előadás

Devizakereskedés alapjai, avagy mi lesz veled forint?

Miben különbözik a devizakereskedés a részvények adásvételétől? Mely devizapárokat érdemes egyáltalán figyelni? Hogyan zajlik le egy tranzakció a forex piacon? Hogyan lehet rövid vagy hosszabb távra spekulálni ezen a piacon?

Ez is érdekelhet
mario draghi-uvdl