Brüsszel új terve: átalakítanák a vasúti közlekedést
Uniós források

Brüsszel új terve: átalakítanák a vasúti közlekedést

Portfolio
Az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) új jelentése szerint az uniós kormányok vasúti szabályok harmonizálására tett erőfeszítései lassan haladnak, ami határokon átnyúló inkompatibilitásokhoz vezet, és akadályozza a vasúti közlekedés fejlődését. Az európai vasúti rendszer széttagoltsága miatt a vasút részesedése a határokon átnyúló szállításban jóval alacsonyabb, mint lehetne.

Az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) új jelentése rávilágít arra, hogy az EU kormányainak vasúti szabályok harmonizálására tett erőfeszítései lassan és egyenetlenül haladnak, ami határokon átnyúló inkompatibilitásokhoz vezet. Az európai országok történelmileg saját vasúti hálózataikat építették ki, saját berendezéseket és szabványokat választva, amelyek nem voltak kompatibilisek a szomszédos országok vonataival és pályáival. Ennek eredményeként a kontinens vasúti rendszere ma széttagolt és kevéssé összekapcsolt.

Brüsszel próbálja orvosolni ezt a helyzetet a „műszaki interoperabilitási specifikációk” (TSI) fejlesztésével, amelyek harmonizált szabályok révén biztosítanák az európai vasúti rendszer zavartalan határokon átnyúló forgalmát. Azonban ezek elfogadása lassú és egyenetlen, és gyakori a nem elfogadás, mivel a tagállamok folyamatosan derogációs kérelmeket nyújtanak be a Bizottsághoz – írja az Euractiv.

Az ERA jelentése szerint az egyik legnagyobb probléma a vasúti rendszer széttagoltsága, amely hozzájárul a vasút viszonylag alacsony részesedéséhez a határokon átnyúló szállításban. Josef Doppelbauer, az ERA ügyvezető igazgatója úgy látja, az interoperabilitás egyik kulcseleme az Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszer (ERTMS), amely egy egységes jelző- és sebességszabályozási rendszert hoz létre. Ennek harmonizálása prioritást élvez az EU-ban.

A jelentés szerint az ERTMS bevezetése lassú és egyenetlen a tagállamok között, és jelenleg körülbelül 13,700 km EU vasútvonalon van telepítve, ami messze elmarad a 2030-ra kitűzött 57,000 km-es céltól. A késés egyik fő oka a magas költségek, de az ERTMS nem alkalmazása is költséges. Enno Wiebe, a UNIFE főigazgatója szerint túl sok különbség van az ERTMS működésében és technológiájában országonként, ami költségnövekedéshez vezet.

Európának ugyanakkor sikerült megtisztítania a nemzeti szabályokat a vasúti szektor más területein. A közelmúltbeli reformok lehetővé teszik, hogy a vonatgyártók számára könnyítés, hogy csak egyetlen engedélyt kell beszerezniük az ERA-tól, amely lehetővé teszi, hogy mozdonyuk vagy kocsijuk mind a 27 EU-országban közlekedhessen.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Brüsszelnek egy nagy haditerve van, de azonnal jött rá egy vétó
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Orbán Viktor és Volodimir Zelenszkij a június 28-i EU-csúcson.