Dízeles és benzines autók betiltása: gyomrost kaphatnak az EU-s tervek
Uniós források

Dízeles és benzines autók betiltása: gyomrost kaphatnak az EU-s tervek

Portfolio
Az Európai Néppárt (EPP) azt tervezi, hogy a július 2-5. között a portugáliai Cascaisban megrendezendő találkozóján megpróbálja megfúrni a belső égésű motorral hajtott személygépkocsik eladásának 2035-től induló uniós de facto tilalmát. Az Európai Néppárt, amely az európai választásokon a legtöbb mandátumot szerezte meg, a gépkocsik CO2-szabványainak felülvizsgálatát tűzte ki célul, és olyan lehetőségeket kíván megvizsgálni, amelyek lehetővé tennék a szintetikus, klímasemleges üzemanyagok használatának engedélyezését – tudta meg az Euractiv.

A jelenlegi uniós CO2-szabványok értelmében 2035-ig 100%-kal csökkenteni kell a kipufogógáz-kibocsátást, ami gyakorlatilag betiltja az új, belső égésű motorral hajtott személygépkocsik eladását. Az Európai Bizottság és Volker Wissing német közlekedési miniszter közötti megállapodás azonban új jogi kategóriát hozhat létre a csak e-üzemanyaggal működő autók számára, amely lehetővé tenné, hogy a 2035-ös célérték elérése után is forgalmazhatók legyenek.

Az Európai Néppárt fontolgatja a korábban sikertelen módosítások, például a szén-dioxid-korrekciós tényező (CCF) újbóli bevezetését, amely az alternatív üzemanyagokat beszámítaná a CO2-csökkentési célokba. Ez lehetővé tenné, hogy 2035 után is lehessen új benzin- vagy dízelüzemű járműveket értékesíteni, ha a teljes üzemanyag-összetételhez azonos mennyiségű alternatív üzemanyagot adnak hozzá. Egy másik javaslat szerint az autógyártók számára előírt 100%-os kibocsátáscsökkentési kötelezettséget 90%-ra kellene csökkenteni.

A német konzervatív CDU/CSU, az Európai Néppárton belüli erős nemzeti delegáció továbbra is a belső égésű motorok tilalmának elvetését szorgalmazza. Christian Lindner, a német liberális párt, az FDP vezetője a tilalom visszavonását a három feltétel egyikévé tette annak, hogy támogassa Ursula von der Leyen második bizottsági elnöki megbízatását. Az EU CO2-szabályozását 2026-ban felülvizsgálják.

Volker Wissing német közlekedési miniszter lehetséges megoldásként tekint a légkörből vagy ipari létesítményekből leválasztott CO2 felhasználásával előállított elektromos üzemanyagokra. A csak e-üzemanyagok kategória bevezetésének folyamata azonban lassan halad, mivel az autóiparnak több időre van szüksége a műszaki kritériumok meghatározásához, és a tagállamok között megoldatlan vita van a támogatható e-üzemanyagok klímasemlegességi kritériumairól.

Címlapkép forrása: Portfolio

SPB Blog

Új certifikát akár évi 10%-os hozammal!

Gyors befektetés 100%-os tőkevédelemmel! Bemutatjuk az új Fast Trigger certifikátot, amelynek a legnagyobb előnye a rövid időn belüli magas hozam lehetősége. Ha a mögöttes eszközök mindöss

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nemzetgyűlési választások: hatalmas győzelmet aratott Le Pen pártja, Macron súlyos vereséget szenvedett
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
EU-németország-hadsereg-eu-csúcs-kötvénykibocsátás-hadseregfejlesztés-eurókötvény-védelempolitika