Előfizetői tartalom

Brüsszel mélyütést visz be Kínának, a magyar kormány gáncsolná a javaslatot

Az Európai Bizottság szerdán jelentheti be, hogy büntetővámokat ki a Kínából importált e-autókra. A jövő hónaptól várhatóan 25 százalékos plusz terhet kell fizetni a behozatalkor, ami évente több mint 2 milliárd eurót hozhat az EU költségvetésébe. A Franciaország és Spanyolország által támogatott döntés azon aggodalmak közepette született, hogy a kínai elektromos járművek árát mesterségesen tartja alacsony Peking tiltott állami támogatásokkal. A magyar és a német kormányok ellenezték a leghangosabban a vámok kivetését.

Kína, az EU legnagyobb kereskedelmi partnere, 2023-ban 10 milliárd euró értékben exportált elektromos autókat az EU-ba, megduplázva ezzel piaci részesedését 8 százalékra. Mindez megfújta a riadókürtököt több francia, olasz és spanyol autógyártónál: felismerték, hogy Kínában folyamatosan csökken az európai márkák piaci részesedése, miközben Európában egyre jobban...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés