Az Európai Bizottság tavaly februárban kapta a kezébe a külföldi támogatásokról szóló rendelettel (Foreign Subsidies Regulation, FSR) azt az új jogkörét, hogy vizsgálhatja és pénzbírságokkal sújthatja a tisztességtelen, versenytorzító hatású, EU-n kívüli országok által folyósított állami támogatásokat. Ursula von der Leyen, a testület vezetője tavaly szeptemberben be is jelentette, hogy elsőként a kínai autógyártókat kezdik el vizsgálni. A gyanú szerint az olyan nagy szereplők, mint a BYD vagy a Great Wall Motors azért tudják jelentősen olcsóbban értékesítenie járműveiket az EU-n belül, mert a kínai állam hatalmas támogatásokat folyósít a számukra – akár közvetlenül, akár irányított közbeszerzéseken, akár adókedvezményeken keresztül –, hogy így leszoríthatják áraikat az európai gyártók e-autói alá.
A jól értesült brüsszeli lap, a Politico szerint az Egyesült Államokban tartott beszédében Vestager hangsúlyozni fogja a kínai támogatások vizsgálatának szükségességét, különösen az elektromos járművek ágazatában, és várhatóan már idén nyáron döntést hoznak az ügyben.
A Politico Playbook által feltárt, a kínai elektromos autók exportjának lehetséges támogatásaira vonatkozó uniós vizsgálat egyre átfogóbbá válik, újabb és újabb kínai cégeket vizsgálnak. Szinte borítékolható Vestager arról beszél majd, hogy ha a vizsgálat arra a következtetésre jut, hogy Kína valóban támogatta az elektromos autók exportját, Brüsszel nem fog habozni, hogy korlátozásokat vezessen be a tisztességes verseny védelme érdekében.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!