Furcsa, látszólag óvatos, valójában jelentős kihatású döntést hoztak az Európai Parlamentben, ami akár hosszútávon kitolhatja a hagyományos benzines és dízelmotorú járművek értékesítésének betiltását. Ettől még persze az európai autógyártóknak már az idei évtől kezdődően büntetésekkel kell szembenézniük, mivel az új belső égésű motorok betiltására vonatkozó szabályok már évekkel az értékesítésük a tervezett 2035-ben esedékes teljes betiltása előtt érvényessé váltak, tehát már most kvótákat kell betartaniuk a teljes flotta esetében az újautó-értékesítéseknél: az állományban fokozatosan növelniük kell az e-meghajtású autók arányát, vagy bírságot kapnak.
Viszont csütörtökön az Európai Parlament a különböző típusú járművekből származó károsanyag-kibocsátás visszaszorítását célzó jelentős lépésként jóváhagyta a személygépkocsik, furgonok, buszok, teherautók és pótkocsik által okozott szennyezés visszaszorítását célzó új uniós szabályokat.
Az Euro 7-es rendelet elfogadása előrelépést jelent a járműkibocsátásra vonatkozó szigorúbb előírások megállapításában, biztosítva, hogy a járművek teljes élettartamuk alatt tisztábbak maradjanak. Közben viszont időt nyernek a nagyobb autógyártók, hogy alkalmazkodjanak a követelményekhez, nemcsak az e-autók értékesítésével teljesíthetik a kibocsátáscsökkentési előírásokat.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!