Portfolio signature

Belsőégésű motorok betiltása: itt az EU-s fordulat

Portfolio
Az európai parlamenti képviselők jóváhagyták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új uniós szabályozást. Szemben az eddigi tervekkel, hogy teljesen a hibrid és elektoroms meghajtású autók felé tolják a piacot a lehető legrövidebb időn belül, most az Euro7-es szabályozással mentőövet dobtak a hagyományos motorú járműveknek. Jelentős fordulat ez ahhoz képest, hogy korábban már a teljes betiltást fontolgatták az uniós döntéshozók. Cserébe szigorúan beleszámítják a kibocsátási kvótákba a fékek, a gumikopás és akkumulátorok okozta környezeti terhelést is.

Furcsa, látszólag óvatos, valójában jelentős kihatású döntést hoztak az Európai Parlamentben, ami akár hosszútávon kitolhatja a hagyományos benzines és dízelmotorú járművek értékesítésének betiltását. Ettől még persze az európai autógyártóknak már az idei évtől kezdődően büntetésekkel kell szembenézniük, mivel az új belső égésű motorok betiltására vonatkozó szabályok már évekkel az értékesítésük a tervezett 2035-ben esedékes teljes betiltása előtt érvényessé váltak, tehát már most kvótákat kell betartaniuk a teljes flotta esetében az újautó-értékesítéseknél: az állományban fokozatosan növelniük kell az e-meghajtású autók arányát, vagy bírságot kapnak.

Viszont csütörtökön az Európai Parlament a különböző típusú járművekből származó károsanyag-kibocsátás visszaszorítását célzó jelentős lépésként jóváhagyta a személygépkocsik, furgonok, buszok, teherautók és pótkocsik által okozott szennyezés visszaszorítását célzó új uniós szabályokat.

Az Euro 7-es rendelet elfogadása előrelépést jelent a járműkibocsátásra vonatkozó szigorúbb előírások megállapításában, biztosítva, hogy a járművek teljes élettartamuk alatt tisztábbak maradjanak. Közben viszont időt nyernek a nagyobb autógyártók, hogy alkalmazkodjanak a követelményekhez, nemcsak az e-autók értékesítésével teljesíthetik a kibocsátáscsökkentési előírásokat.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés