Megállapodásra jutott az Európai Parlament és az Európai Tanács az új uniós, választásokra kiterjedő politikai szabályozásokról. A tervezett változtatások előírják a politikai hirdetések egyértelmű címkézését, részletezve a finanszírozási forrásokat, a költött összegeket, a konkrét választásokhoz való kötődést és a célközönséget, lehetővé téve a polgárok számára, hogy megkülönböztessék a politikai üzeneteket. Az adatokkal való visszaélés megelőzése érdekében az online politikai hirdetések csak hozzájáruláson alapuló adatokkal használhatnak célzási technikákat, megtiltva az érzékeny személyes adatok felhasználását, fokozva az elszámoltathatóságot.
Az Európai Bizottság üdvözli, hogy az Európai Parlament és a Tanács a közelmúltban politikai megállapodást ért el a politikai reklámok átláthatóságáról szóló rendeletről, ami jelentős lépés a választások integritásának megőrzése és a nyílt demokratikus vita előmozdítása felé. Ezen úttörő szabályok értelmében a politikai hirdetéseknek egyértelmű címkéket...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés