A cikk lényegében azt vázolta, hogy a szentendrei, a ráckevei, és a csepeli elővárosi vonalak HÉV-felújítási munkálatait le fogja húzni a kormány a helyreállítási program listájáról, mert az egész projektnek „a BFK szétverése óta nincs gazdája, a projekt nyolc hónapja áll” és a szakmai stáb is már szélnek eredt (erről egy bennfentes a 444.hu-nak is nyilatkozott). Visszaidézik: a Budapesti Fejlesztési Központ korábban úgy számolt, hogy a beruházás akkor is csak szorosan fejezhető be 2026 nyarára, ha idén januárra az összes engedély megvan és meghirdették a pályázatokat, miközben „az építési engedélyezési eljárásokat felfüggesztették, a kivitelezői tendereket ki se írták”. Emellett utalnak rá, hogy vélhetően orosz nyomásra 2021 tavaszán eredménytelennek nyilvánították a MÁV által kiírt HÉV-járműtendert és azóta se hirdettek újat, ha pedig az idén ki is írnák és eredményesen le is zárnák a pályázatot, az új szerelvények akkor se érnének ide 2028 előtt.
Érdemes hangsúlyozni, hogy bár a cikk utal a nehézségek között rá, a helyreállítási tervből már régen kivették a HÉV-kocsik beszerzési tendereit, így
az időigényes járműbeszerzés megfinanszírozására egyáltalán nem vonatkozik a 2026. június 30-i határidő, ameddig az infrastrukturális fejlesztésekkel végezni kellene.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!