Előfizetői tartalom

Vakrepülnek a magyar cégek, de néhány lépéssel sokkal sikeresebbek lehetnek

Portfolio
Rosszul állnak a hazai kis- és középvállalatok a digitalizáció terén, hiszen több mint felüknek nincs weboldala, és mindössze 13 százalékuk gondolkodik azon, hogy exporttevékenységet folytasson - hangzott el a kedvezőtlen helyzetkép a Portfolio Út az exportpiacok felé című csütörtöki konferenciáján. A digitális helyzet amellett is kedvezőtlen még a kkv-k körében, hogy közben a technológiai feltételek adottak, a digitális infrastruktúránk európai viszonylatban is kimagasló, a vállalatvezetők szemléletével azonban gond van és a legtöbb céget a vakrepülés, azaz a tervezés hiánya jellemez. Több előadó is számos gyakorlati példát mondott arra, hogy milyen irányokon keresztül lehet digitalizálni a kkv-k működési folyamatait, hogy hatékonyabbá váljanak és sok tanács hangzott el arról is, hogy hogyan érdemes az exportpiaci jelenlétüket megtervezni és kivitelezni, hogy tovább növekedhessen az árbevételük.

Az exportra és a digitalizációra hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint a lehetőségek végtelen tárházára - mondta a nyitóelőadásban Szepesi Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára. Hozzátette azonban, hogy a nyitás minden esetben áldozatokkal jár együtt. Felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar gazdaság...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés