Előfizetői tartalom

Drágább a 4-es metrónál és csak hitelből építjük - Mi az?

Portfolio
Bár az Európai Unió adna vissza nem térítendő támogatást a vasúti nagyberuházásra, de a magyar kormány mégis inkább 85 százalékban kínai hitelből újítaná fel és fejlesztené a Budapest-Belgrád közötti vasútvonalat - mutat rá e heti számában a Figyelő. A minapi kínai csúcsesemény kapcsán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt jelezte a lapnak, hogy a kínai hitelünk 20 éves lenne, a kamatról még nincs megegyezés, de arról igen, hogy 5 éves türelmi időszakkal, azaz 2020 körül kellene elkezdenie törlesztenie majd az akkori kormánynak. Vasúti szakemberek modellje alapján a lap azt írja, hogy nagyjából 2400 év múlva térülne meg Magyarország legnagyobb közlekedési beruházása.

A lap rámutat, hogy a 166 kilométeres vasúti beruházás költségét úgy becsülik 472 milliárd forintosra, hogy nincs még kiválasztva a kivitelező. De ez a becsült költségkeret már eleve 20 milliárddal drágább lenne a budapesti négyes metró költségénél. Azt egyébként 40 százalékban az EU büdzséjéből álltuk.A cikk felveti, hogy a kilométerenként 2,84 milliárd forintosra...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés