Előfizetői tartalom

Lezsírozták a MÁV motorvonat-tenderét?

Portfolio
Olyan szigorú műszaki és szállítási feltételeket szabott meg egy 6+15 motorvonatra vonatkozó uniós közbeszerzési eljárás során a MÁV, hogy azon jó eséllyel csak egy pályázó, a svájci Stadler lesz az induló a Flirt motorvonatával - mutat rá cikkében az Index. A lap szerint ez többek között azért nagyon problémás, mert egyrészt a versenytársak joggal háboroghatnak a csalásnak tűnő eseten, az Európai Unió pedig valószínűleg visszakéri majd az uniós támogatás jelentős részét a szabályok megsértése miatt. A beszerzés nagy részét azonban még így is az EU fizetheti. A két részre bontott beszerzést egyébként az indokolja, hogy a kevesebb kocsit még a 2007-2013-as ciklus terhére akarja elszámolni a Miniszterelnökség, míg a nagyobbikat majd az új ciklusból fizetnék ki.

Szigorú feltételek, egyetlen induló (?)A lap a furcsán szigorú közbeszerzési feltételek kapcsán megszólaltatta az ajánlatkérő MÁV-ot is, hogy miért pont ilyen műszaki feltételekkel, üléstípusokkal, rendeltek motorvonatokat. A vasúttársaságnál azt mondták, hogy azokat az értékeket írták elő, amik már korábban is beváltak a beszerzések és a felújítások során....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés