2008 májusában immár második alkalommal kerül megrendezésre a Portfolio.hu Jelzálog és Lakásfinanszírozási konferenciája. A konferencia célja, hogy szakmai fórumot biztosítson a finanszírozók és a közvetítők részére, hogy iparág fejlődési lehetőségeit, problémáit átbeszéljék. A rendezvény aktualitása nem kérdéses, 2007-ben 1,420 milliárd forint új, jelzálog alapú lakossági hitelt folyósítottak Magyarországon, amely a 2006-os értéket 30%-kal haladja meg.
A szektor dinamikus fejlődését minden termék és piaci innováció mellett azonban három komoly tényező kezdte el zavarni a tavalyi év végén. A világban dúló likviditási válság komolyan átformálhatja a hitelezés forrás oldalát, miközben a deviza- és ezen belül a jenhitelek folyamatos térnyerése már kivívta a szabályozói oldal nem tetszését. Eközben folyamatos nő az ügynökök szerepe a hitelek értékesítésében, az ehhez kapcsolódó jutalékokkal együtt.
A konferenciáról a lakasportal.hu készített videótudósítást:
A videó elindulása böngészőtől függően pár másodpercet igénybe vehet.
A szektor dinamikus fejlődése és a folyamatosan jelentkező aggodalmak teszik a Portfolio.hu Jelzálog és Lakásfinanszírozási konferenciáját 2008 egyik legaktuálisabb szakmai rendezvényévé.
Az egész napos rendezvény kiemelt helyet szentel a forrásbevonási problémákra, a jenhitelezés kapcsán elhangzó pro és kontra érvekre, miközben megvizsgálja az értékesítői piac fontosabb kérdéseit, s nagy teret szentel annak, hogy jelen van-e a subprime jelenség Magyarországon.
Célközönség:
Konferenciánk hasznos ismeretekkel szolgálhat
1. a lakossági hitelezést végző pénzintézetek közép- és felsővezetőinek,
2. az értékesítésben részt vevő szereplőknek és
3. az ingatlanpiaci befektetőknek.
Konferenciáink nem csupán új szakmai ismeretek megszerzésére nyújtanak lehetőséget, de kitűnő alkalmat teremtenek magas szintű networking-re, új szakmai kapcsolatok kialakítására. Szándékaink szerint nem egyszeri rendezvényeket, hanem évről évre visszatérő, a piac változásaira reagáló, interaktív nemzetközi fórumokat szervezünk.
BIZTOSÍTSA HELYÉT ÖN IS! A következő cégek már jelentkeztek:
AEGON Magyarország Hitel Zrt., AIG Europe S.A. Magyarországi Fióktelepe, Államadósság Kezelő Központ Zrt., Argenta Credit Zrt., Aviva Életbiztosító Zrt., Banco Popolare Hungary Zrt., BANKÁRNET KFT, BANKBROKER - A BROKERNET Csoport hiteltanácsadó vállalata, BG Hitel & Lízing,
Biggeorge's Holding, Budapest Bank, CARDIF Biztosító Zrt., Central European Credit Zrt., CIB Bank Zrt., CIG Közép-európai Biztosító Zrt., CLB Független Biztosítási Alkusz Kft., Deloitte Zrt., Determin Credit Kft., Easy Credit Hitelcentrum Kft., Erste Bank, FHB Bank, Fundamenta-Lakáskassza Zrt., G&H Investment Kft., Generali-Providencia Biztosító Zrt., Hypo Alpe-Adria Leasing Zrt., IND Kft.,
ING Biztosító Zrt., K&H Bank., Korona Kredit Zrt., Köves Clifford Chance Ügyvédi Iroda, Lánchíd Hitel és Faktor Zrt., Lombard Ingatlan Zrt., Macrogamma Befektetési Alapkezelő, Magyar Nemzeti Bank, MIH Zrt., MKB Bank Zrt., Nemzetközi Bankárképző Központ Zrt., OC-HC, ORCO Kft., OTP Bank, OTP Jelzálogbank, OTP Lakáslízing Zrt., Palazzo Dorottya, Pannoninvest Libra Pénzügyi Zrt., Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, Qualysoft Informatikai Zrt., Raiffeisen Bank Zrt., Tangram Kft., UCB Ingatlanhitel Zrt., UniCredit Bank Hungary Zrt.
Előadóink gondolatai a konferencián elhangzó témákhoz:
" A jelzáloghitelezés kockázatai számottevően nőttek az elmúlt egy év folyamán. A japán jenben folyósított és a devizanem változtatás opciós jogát kínáló termékek különösen kockázatosak és kockázatuk nehezen áttekinthető a lakossági ügyfelek számára. Olyan spekulációkra ösztönzik őket, amire alapvetően nincsenek felkészülve. Nem véletlen, hogy a BszTv ( MIFID) a befektetések vonatkozásában egyenesen tiltja, hogy komplex pénzügyi eszközöket egyszerű befektetők számára ajánljanak a cégek. A kockázatos termékek térnyerése a hitelezési sztenderdek egyidejű lazítása mellett különösen nagy kockázatot hordoz, amit csak súlyosbít a pozitív adóslista hiánya. Ezért mindenképpen fontos lenne, hogy a bankok szigorítsák a hitelezési sztenderdeiket és a felelős hitelezés elvének megfelelően önkorlátozással éljenek a kockázatos termékek lakossági ügyfelek felé való értékesítése vonatkozásában."
Mérő Katalin, PSZÁF
"A pénzügyi piacok és ezzel összefüggésben az értékesítés sajátos fejlődése, a hazai pénzügyi kultúra fejlettségi szintje és az ügyfelek kényelmi szempontjai - ezek jelentik a bázist ahhoz a dinamikus növekedéshez, amelyet a jelzáloghitelezésben a pénzügyi közvetítők esetében néhány éve megfigyelhetünk.
Az értékesítés fokozásának elemi parancsa: "növeld az értékesítési kapacitást"; azonban soha nem egyoldalú fejlődést, soha nem egyetlen csatornát jelent, hanem csatornák kiegyensúlyozott rendszerét, amelynek elemei egészséges arányban részesednek az értékesítési eredményekből. Ebben a rendszerben gondolkodva érdemes a közvetítői kapcsolatokat valódi partnerkapcsolattá fejleszteni, mert ez a minőségi viszony a meghatározó számukra a hosszútávú együttműködésben."
Tátrai Bernadett, UniCredit Bank
" A nem banki jelzáloghitelezés üzleti alapját évek óta már a nem átlagos, vagy valamilyen szempontból kivételes és így különösen rugalmas ügyintézést kívánó hitelfelvevők jelentik. Nem jelent ez kizárólag a megnövekedett hitelezési kockázatú ügyfeleket, de kár tagadni, hogy a nem banki hitelenyújtók nagyobb arányban hiteleznek un. subprime ügyfeleket.
A nagy dilemma az, hogy a subprime ügyfelek hitelezése során melyek azok az eljárási és kockázatbecslési sarokpontok, amelyek már nem áldozhatók fel a forgalomnövelés oltárán, illetve melyek azok a kiszolgálásbeli és rugalmassági előnyök, amelyekkel versenyképessé tehetők a nem banki hitelek az elsőosztályú hitelfelvevők körében."
Sz. Kis László, Argenta Credit Zrt.
" Butikok szerepe - az alternatív termékkínálat létjogosultsága
A jelzálogbutikok színre lépnek - egy kis "történeti" áttekintés.
Jelzálogbutikok és a kereskedelmi bankok viszonya.
Miért jöttek létre jelzálogbutikok?
Minden jelzálogbutik egyforma? Különböző stratégiák bemutatása.
Kiket szolgálnak ki a jelzálogbutikok?
Kik állnak a jelzálogbutikok mögött?
Mekkora most a jelzálogbutikok piaca, mekkora a piaci részesedésük?"
Varga Eszter, CEC
További információ:
Tartalmi kérdésekben: Bán Zoltán, vezető elemző, tel.: 428-9090, e-mail: ban@portfolio.hu,
Szponzorációs lehetőségek: Agócs Balázs, értékesítési igazgató, tel.: 327-4088, e-mail: agocs@portfolio.hu,
Szervezés, jelentkezés: Benkő András, rendezvénymenedzser, tel.: 327-4086, e-mail: benko@portfolio.hu.