Kevesebbet nassolnak az amerikaiak, ezt megérzi a Pepsi
A PepsiCo kedden tette közzé negyedéves eredményeit, amelyek vegyes képet mutatnak. A vállalat bevételei és nyeresége ugyan növekedett, de az észak-amerikai piacon továbbra is gyengélkedik. A rágcsálnivalók és italok iránti kereslet az ötödik egymást követő negyedévben csökkent a régióban, ami aggodalomra ad okot a befektetők körében.
A PepsiCo 2024 negyedik negyedévében 27,78 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 0,2%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az egy részvényre jutó nyereség 1,96 dollár volt, felülmúlva az elemzői várakozásokat.
A globális teljesítmény tekintetében a PepsiCo organikus bevétele, amely nem tartalmazza az akvizíciókat, az eladásokat és az árfolyamhatásokat, 2,1%-kal nőtt. A világszerte értékesített volumen 1%-kal emelkedett. Az észak-amerikai piac azonban továbbra is kihívást jelent a vállalat számára. A Frito-Lay Észak-Amerika forgalma 3%-kal csökkent a negyedévben, míg az észak-amerikai italgyártó egység szintén 3%-os visszaesést jelentett a negyedéves volumenben. A Quaker Foods North America üzletág, amely még mindig a tavaly decemberi termékvisszahívás hatásaitól szenved, 6%-os visszaesést könyvelhetett el.
A vállalat vezetői szerint az amerikai vásárlók óvatosabbá váltak, kevesebbet nassolnak és kevesebbet vásárolnak a vegyesboltokban. Ez részben az évek óta tartó magasabb élelmiszeráraknak és kamatlábaknak köszönhető, amelyek miatt a fogyasztók jobban odafigyelnek az élelmiszerkiadásaikra.
Pozitívumként említhető, hogy a Gatorade piaci részesedést szerzett, a Mountain Dew Baja Blast pedig átlépte az 1 milliárd dolláros éves forgalmat. A vállalat várakozásai szerint a Quaker teljesítménye 2025-ben javulni fog, ahogy a visszahívás következményeit leküzdi.
A PepsiCo 2025-re alacsony egyszámjegyű növekedést vár az organikus bevételeiben és közepes egyszámjegyű növekedést az egy részvényre jutó eredményében, változatlan árfolyam mellett.
A befektetőktől negatív reakció jött a számokra, a PepsiCo részvényei 2 százalékos mínuszban állnak a nyitás előtti kereskedésben.