Változik a lakásbiztosítási piac, a hűséges ügyfelek járhatnak pórul
Ingatlan

Változik a lakásbiztosítási piac, a hűséges ügyfelek járhatnak pórul

Portfolio
A Groupama Biztosító szerint olyan irányt vehet a lakásbiztosítási piac, ami a KGFB-piacon már lezajlott, azaz új ügyfélnek lenni sokkal kifizetődőbb lehet, mint hűségesnek lenni egy biztosítóhoz. A társaság sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint a 2024-es lakásbiztosítási kampány következtében tudatosabbak lettek az ügyfelek, az idei, szombaton kezdődő kampányban pedig a biztosító ügyfeleinek 10-15 százaléka mozdulhat meg.
Március 4-én lesz a Portfolio Biztosítás 2025 konferenciája, amelyen a biztosítási és közvetítői piac színe-java értékeli a piaci és szabályozási aktualitásokat, érdemes eljönni.

Vészesen közeleg a márciusi lakásbiztosítási kampány, ehhez kapcsolódóan tette most közzé friss kutatásának eredményeit a Groupama Biztosító. A Groupama országszerte 560 ezernél is több lakásbiztosítást kezel, a szerződéseik átlagos éves díja 55-60 ezer forintra tehető.

Jelenleg a magyarok kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. A Groupama 1000 fős reprezentatív kutatásából ugyanakkor kiderült, hogy a meglévő lakásbiztosítási szerződések sok esetben elavultak:

a szerződések 30-40%-a idősebb 3 évnél, míg 10% esetében már legalább 10 évvel ezelőtt történt a szerződéskötés.

A mostani inflációs környezetben a biztosító úgy véli, feltétlenül érdemes felülvizsgálni, aktualizálni a meglévő szerződéseket, például az alulbiztosítottság elkerülése érdekében. Jó hír ugyanakkor, hogy a 2024-es lakásbiztosítási kampánynak jelentős tudatosságnövelő hatása volt, sokan éltek a rendkívüli lehetőséggel, és az idei kampányban is a tavalyi szintet elérő mozgásra számít a Groupama.

A kampány következtében tavaly némileg csökkent a biztosító szerződéseinek száma, azonban az új kötéseket tekintve a piacnál magasabb átlagdíjú szerződéseket tudtak megszerezni. Idén a saját portfóliójukat illetően arra számítanak, hogy a szerződések 10-15%-át mozdíthatja meg a márciusi kampány.

Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője kiemelte, hogy a 3 évnél régebben kötött szerződéssel rendelkező válaszadók alig fele gondolja megfelelőnek a védettségét, míg azok körében, akik 3 éven belül aktualizálták szerződésüket, 68% ez az arány.

Általánosságban a lakásbiztosítással rendelkezők 57%-a vélekedett úgy, hogy ingatlanja megfelelően védett a lakásbiztosítása révén,

de 22% bevallotta, hogy véleménye szerint nem megfelelő a védettsége. A biztosító elmondása szerint főként vidéken jellemző az alulbiztosítottság, míg Budapesten gyakoribb, hogy valakinek megfelelő értékre legyen biztosítva az ingatlanja.

A Groupama felmérése alapján a 2024-es kampányban 10 emberből 4-et nem sikerült elérni, azaz ennyien nem hallottak a kampányról. 10-ből 1 fő "lemaradt" vagy nem foglalkozott az üggyel, 2 fő azonban aktivizálta magát, és újrakötötte a lakásbiztosítását, akár biztosítón belül, akár biztosítóváltással egybekötve. Tízből ketten ugyan hallottak a kampányról, de úgy gondolták, nem tudnának jobb ajánlatot kapni a meglévő szerződésüknél, ezért nem váltottak, továbbá tízből egy fő mondta azt, hogy nemrég aktualizálta a lakásbiztosítását, ezért nem érzi időszerűnek, hogy felülvizsgálja azt.

Az értékesítési csatornák közül továbbra is vezet a személyes ügyintézés, a Groupama tapasztalatai szerint 75-80%-ra tehető azoknak az aránya, akik személyes jelenléttel kötik meg a biztosításukat. A tavalyi kampányban 33% már online kötötte meg új szerződését, míg 12% telefonhívás keretein belül tette ezt. A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb, 2023-as adata szerint 14,1% az elektronikusan kötött szerződések aránya az új szerzéseken belül, de a Groupama úgy véli, tavaly már 20% környékére nőhetett, elsősorban a márciusi kampánynak köszönhetően.

A kutatásból kiderült, hogy váltás esetén közel sem a díjszabás az egyetlen döntési szempont, legalább annyira fontos a lakásbiztosítás szolgáltatástartalma is. Gönczi Erika, a Groupama stratégiai és bankbiztosítási igazgatója elmondta, hogy az ügyfelek 84%-a számára teszi vonzóvá a terméket a kedvező díj, de 84% tartotta fontosnak a könnyű és egyszerű kárügyintézést is. A sokféle kockázatra kiterjedő biztosítási csomag, illetve a magas biztosítási fedezet egyaránt 80-80% számára vonzó, továbbá 79% tartotta fontosnak azt, hogy ismert és megbízható legyen a biztosító. Kevésbé bizonyult fontosnak az, hogy hűségkedvezmény legyen elérhető a biztosítási csomagban (73%), a szerződéskötés mellé kapható tárgyi ajándék pedig a lista legvégére került (59%).

A biztosító szerint a pénzügyi termékek esetében kevesebbet nyom a latban egy "akciós" ajánlat: míg az élelmiszerek kapcsán 87% tartotta ezt fontosnak, ruházat kapcsán pedig 84%, addig egy bankszámla esetében már csak 81% gondolja így, a lakásbiztosításhoz kapcsolódóan pedig 75% jelölte fontosnak az akciót.

A 2025-ös lakásbiztosítási kampány kapcsán a Groupama vezetői elmondták, hogy a tavalyihoz hasonlóan feltehetően a régebben aktualizált szerződések mozdulhatnak meg, de akik a tavalyi kampányban kötöttek szerződést, nekik is most érkezik el az évfordulójuk, és sokan díjemeléssel is szembesülhetnek majd. Az új ügyfelek számára azonban 30-50%-os akciókat is alkalmazhatnak a biztosítók, ami alapján egy hasonló jelenség terjedhet el a piacon, mint ami a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (KGFB) piacán jellemző:

Új ügyfélként nagyon kedvező kondíciókat lehet elérni, az így kieső bevételt pedig a hűséges ügyfeleken hajthatják be a biztosítók.

A szombaton kezdődő kampányra vonatkozóan a biztosító tanácsai szerint érdemes időben elkezdeni a tájékozódást, átnézni a meglévő lakásbiztosításokat, és szükség esetén tanácsadó segítségét is igénybe lehet venni a szerződés aktualizálásában. A megnövekedett érdeklődésre a Groupama rugalmasabb nyitva tartással készül, de online is van lehetőség a régi szerződések felmondására és újrakötésére, ami egyszerűbb és kényelmesebb megoldás lehet az ügyfelek számára.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Kiszámoló

Wise áremelkedés

A napokban írta valaki, hogy ő csak Wise-t használ minden utalásra, mert az ingyen van. Így jársz, ha nem olvasod el az erről szóló e-mailjeidet és nem ellenőrzöd néhány havonta a fizetendő

Holdblog

PMÁP: Mi legyen a pénzzel?

Rég volt akkora kisbefektetői felfordulás a hazai piacon, mint most, amikor kifutnak a PMÁP-ok és több ezer milliárd forint keresi a helyét a befektetési világban.... The post PMÁP: Mi legyen a

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ilyen tavaszi időjárás várható: berúghatja az ajtót a La Niña fázis
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Portfolio-MAGE Automotive Industry 2025
2025. március 26.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!

Ez is érdekelhet
Szállodaépítési lázban ég a főváros - Egyre több az építkezés