Jön az idei lakáskampány: a biztosítókat is megfertőzte a zsugorinfláció?
Ingatlan

Jön az idei lakáskampány: a biztosítókat is megfertőzte a zsugorinfláció?

Portfolio
A közeledő tavaszi lakásbiztosítási kampány apropóján sajtótájékoztatót tartott az Allianz Biztosító. A társaság szerint az egyre extrémebb időjárás miatt érdemes kiemelt figyelmet fordítani a lakóingatlan megfelelő biztosítására, és arra a veszélyre is felhívták a figyelmet, hogy a biztosítók bizonyos esetekben a szolgáltatás színvonalának csökkentésével igyekeznek leplezni a díjemelést. A témával bővebben is foglalkozunk a közelgő Biztosítás 2025 konferenciánkon, érdemes regisztrálni.
Március 4-én lesz a Portfolio Biztosítás 2025 konferenciája, amelyen a biztosítási és közvetítői piac színe-java értékeli a piaci és szabályozási aktualitásokat, érdemes eljönni.

Az Allianz több mint 500 ezer lakásbiztosítást kezel Magyarországon, ezekhez évente átlagosan 80-90 ezer káresemény kapcsolódik. De a károk időbeli eloszlása közel sem egyenletes: az időjárástól függően (például viharszezonban) kiugróan sok kár keletkezhet a biztosított ingatlanokban. Például 2024. szeptember közepén alig 3 nap leforgása alatt közel 2 ezer kárbejelentés érkezett be a biztosítóhoz: 1115 esetben viharkárt, 594 esetben beázást, 138 esetben pedig tető- vagy panelhézagot jelentettek be az ügyfelek.

Tollmayer György, az Allianz lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője azt is hozzátette, hogy a gyakoribb károkat hozó időszakban az új érdeklődések száma is megugrik, habár fontos hangsúlyozni, hogy a lakásbiztosítások esetében a várakozási idő miatt nem érdemes akkorra hagyni a szerződéskötést, amikor már tudhatóan közeledik a baj.

Magyarország a közép-kelet-európai régióban jól biztosítottnak tekinthető: 75% a lakásbiztosítások penetrációja a 4,6 millió lakóingatlan arányában, míg Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában csupán 65% ugyanez az arány. Nyugati országokban azonban magasabb számok jellemzőek: Németország 85%-os, míg Ausztria 80%-os penetrációval büszkélkedhet.

A GDP viszonylatában ugyanakkor még csak 2-2,2% a magyar biztosítási piac mérete,

ami azt jelzi, hogy még van tér a fejlődésre.

Vámos Levente, az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese szerint a viszonylag magas lefedettség az alkuszi hálózat által elvégzett munka következménye, illetve vélekedése szerint a 2024-es lakásbiztosítási kampány is hozzájárult ehhez az eredményhez. Innen viszont már nagyon nehéz lenne érdemben növelni a penetrációt, hiszen gyakran a biztosítással nem rendelkező ügyfelek pénzügyi helyzete, vagy a nem biztosított ingatlanok tulajdonságai teszik lehetetlenné a biztosításkötést.

A biztosító a tavalyi kampánytól függetlenül is törekedett a szerződések modernizálására: a portfóliójuk 90%-a az elmúlt 6 évben keletkezett szerződésekből áll. A lakásbiztosítási kampányban a biztosító nem hirdetett külön díjakciót, a kampány hatására stagnált (minimálisan csökkent) a portfóliójuk.

Az Allianz által kezelt lakásbiztosításoknál a medián éves díj 51 ezer forintra tehető, az átlagdíj valamivel kevesebb 60 ezer forintnál.

A 2025-ös lakásbiztosítási kampány kapcsán Antalffy Dániel, az Allianz lakossági alkuszi értékesítési igazgatója elmondta, hogy a tavalyi kampányban megkötött szerződések most egyszerre érkeznek el az első évfordulójukhoz, már csak ezért is rendkívül frekventált időszak következik. De ha egy ügyfélnek tökéletesen sikerült a tavalyi szerződésmegújítás, és nem változott az élethelyzete, akkor nehéz dolguk lesz a biztosítónak, hogy őt átcsábítsák magukhoz.

A biztosító 1000 fő megkérdezésével készített, reprezentatív online felmérése alapján az ügyfelek 87%-a elégedett a lakásbiztosításával, ugyanakkor 60% váltana abban az esetben, ha ezzel jobb tartalmú csomagot érhetne el. 2-ből 1 válaszadó mondta azt, hogy szakértőre bízná magát, és 10-ből 6 fő számára vonzó lenne, ha a biztosító állítaná össze számára a lakásbiztosítási csomagot.

A szakemberek veszélyekre is figyelmeztettek: a piacon az utóbbi időszakban felütötte a fejét az a jelenség, hogy a megújított lakásbiztosítások már nem mindig tartalmazzák a legalapvetőbb fedezetek valamelyikét, azaz a biztosítók bizonyos esetekben a szolgáltatás színvonalának csökkentésével igyekeznek leplezni az áremelést. Az Allianz vezetői ezt ahhoz hasonlították, mint ha egy termék ára nem változik, de a kiszerelés 10%-kal csökken – ez valójában áremelést takar.

Arra is ügyelni kell, hogy az idő előrehaladtával változhat az ügyfél élethelyzete: ha például a szerződéskötés pillanatában nincs különleges üveg a lakásban, de később egy felújítás eredményeképpen mégis kerül bele, akkor mindenképp aktualizálni kell a biztosítást. Ez viszont sokszor elmarad, és ilyenkor mind az ügyfélben, mind a biztosítóban csak a kárbejelentés alkalmával tudatosul, hogy nem volt teljes körű a biztosítás.

A témával bővebben is foglalkozunk a közelgő Biztosítás 2025 konferenciánkon, érdemes regisztrálni.

Címlapkép forrása: Kinga Krzeminska via Getty Images

Holdblog

Senki ne vegyen Beat alapot!

Cser Tamással a (nem)olcsó európai részvényekről, Sándorfi Balázzsal a (nem)olcsó magyar ingatlanpiacról beszélgetünk és aztán kitárgyaljuk, hogy senki ne vegyen a nemolcsó Beat alapból. J

KonyhaKontrolling

Mibe fektessek most?

Coachingok során rendszeres kérdés, hogy mit tegyünk a mai kilátások mellett. Erre mindig egy válaszom van: honnan tudod, hogy milyenek a kilátások? A bejegyzés hallgatható verzióját itt talá

Holdblog

USA-kivételesség? Hogy mi?

Az USA részvénypiaca a valaha volt legjobb, legalábbis ezt szoktuk gondolni. Pedig ha az ember jó hozamokat keres, máshol érdemes kutakodni. Az Egyesült Államok értékei,... The post USA-kivétele

Kiszámoló

Bookingos csalás

Az internet tele van online csalókkal, miért pont a booking.com lenne a kivétel ez alól. Számtalan módon akarnak pénzt kicsalni tőled a booking oldalán is, a nemlétező apartmantól kezdve odáig

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!

Ez is érdekelhet
panel, lakótelep, budapest, lakás