A grandiózus fejlesztést több ütemre bontották, melyek közül az első - a Rákóczi híddal párhuzamosan futó Déli összekötő vasúti híd felújítása - már elkészült. A Déli körvasút második üteme jelenleg is zajlik, ebben a Ferencváros – Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítésének építési munkáit végzik.
A projekt során a vágányok felújítása mellett kettőről három-, egyes szakaszokon pedig négyvágányosra bővítik a vonalat.
A Ferencváros-Kelenföld közötti szakaszon mintegy 4 kilométer hosszú sávon, összesen 7,7 kilométer hosszú sínpárt építenek át, és 6 kilométeren új vágányt alakítanak ki. Ennek következtében mintegy 5,1 km hosszan vasbeton támfal létesül.
A fejlesztéshez kapcsolódóan a vágányok alatt öt új gyalogos-kerékpáros aluljárót alakítanak ki, és összesen 35 000 négyzetméter zajvédőfalat is felépítenek. Emellett
két új megálló is épül, Pesten a Közvágóhídnál, Budán a Nádorkertnél.
A minisztérium szakemberei a lapnak elmondták, a Szerémi út és Bartók Béla út közötti szakaszon elkészült az építendő támfalak alapozásának 100%-a, valamint a támfalszerkezetek több mint 50%-a. A kivitelező emellett 2024 novemberére befejezte a Bartók Béla úti új északi híd szerelőterületének kialakítását, ahol a csomópont lezárása nélkül folytatódhatnak a munkálatok. A csomópont ideiglenes forgalmi állapota várhatóan 2027 végéig marad fenn, a híd építésének gördülékeny lebonyolítása érdekében.
A kivitelezés előrehaladásával párhuzamosan zajlanak a közműkábel kutatási és kiváltási munkálatok, emellett elkészült a Dombóvári út térségében a Nádorkerti felhajtó felett tervezett új vasúti híd kivitelezéséhez szükséges támfal alapozása is.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images