Előfizetői tartalom

Van egy nagy különbség a magyar és a nyugat-európai bevásárlóközpont-piac között

Portfolio
Az Európai Unió tagországai közül Magyarországon a legnagyobb a lakossági jövedelem kiskereskedelembe kerülő fogyasztási – tehát nem megtakarításokra, szolgáltatásokra vagy szabadidős célokra fordított – aránya, egészen pontosan 50%, ami az uniós 33,9%-os átlaghoz képest igencsak magasnak mondható. Ennek a fele élelmiszerre és élelmiszer jellegű termékekre megy el, az ezt követő második legnagyobb kategória a vegyi áru, és csak ezután következnek a bevásárlóközpontok számára releváns kategóriák, mint például a ruházat - derül ki a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSZ) tanulmányából.

Az MBSZ a tagvállalatai körébe tartozó 63 bevásárlóközpont és 147 hipermarket eredményein keresztül ad képet a szektor működéséről és az arra ható makrogazdasági környezetről. A bevásárlóközpontok jelenlegi helyzete Magyarországon Magyarországon a bevásárlóközpontok szektora stabil, de az új beruházások száma jelentősen csökkent az elmúlt években, elsősorban...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés