Az Airbnb célja, hogy ne csak a rövid távú nyaralások bérbeadásáról legyen ismert, hanem szélesebb körű szolgáltatásokat kínáljon. Az ősszel induló "co-hosting" program célja, hogy összekapcsolja azokat a lakástulajdonosokat, akiknek nincs idejük kezelni ingatlanjukat azokkal, akiknek van idejük és tapasztalatuk ezen a téren. Ezáltal több ingatlan válhat elérhetővé az Airbnb platformján.
Az Airbnb korábban lehetőséget biztosított vendégeinek arra, hogy különféle helyi programokat foglaljanak le - például kirándulásokat vagy túrákat -, de ezt tavaly felfüggesztették. Most azonban újraindítják ezt a funkciót, tanulva az előző próbálkozásokból.
Chesky szerint az élményeknek megfizethetőbbnek és egyedibbnek kell lenniük, így a vállalat olyan ötleteket is mérlegel, mint például személyes séfek szolgáltatásai, masszázsok és takarítási szolgáltatások, azaz olyan házon belüli élményeket, amelyek versenyképes alternatívát nyújtanak a szállodai szolgáltatásokkal szemben.
Az utóbbi hónapokban egyre több városban hoznak különböző tiltásokat és szigorításokat az Airbnb ellen, melynek hátterében a helyi lakosság és a turisták közötti ellentétes érdekek állnak. Spanyolországban például sorra robbannak ki tüntetések, miután az egyre fokozódó tömegturizmus miatt a helyiek az életfeltételeik folyamatos romlását érzékelik.
Az Airbnb vezérigazgatójának bejelentése egy gyenge második negyedéves eredménybeszámoló keretében hangzott el. Részben az amerikai utazók keresletének lassulása miatt az Airbnb profitja 15%-kal csökkent. Ennek hatására a részvények több mint 16%-ot zuhantak a kereskedés utáni időszakban.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images