Európában épül a világ leghosszabb víz alatti alagútja - Így halad a beruházás
Ingatlan

Európában épül a világ leghosszabb víz alatti alagútja - Így halad a beruházás

Portfolio
A tervek szerint 2029-re készülhet el a világ leghosszabb, 18 kilométeres víz alatti alagútja, amely Közép-Európát és Skandináviát köti majd össze. A Fehmarnbelt-alagút gyors közúti és vasúti összeköttetést biztosít, jelentősen csökkentve a két európai régió közötti menetidőt. A beruházáshoz készültségéről most az ahhoz szükséges alagútelemeket gyártó PERI közölt részleteket.

Autóval 10 percre, vonattal mindössze 7 percre lesz szükség a jövőben, hogy Észak-Németországból Dániába jussunk. Észak-Európa legnagyobb infrastrukturális építkezésének eredményeként 2029-re készülhet el a Fehmarnbelt-alagút, ami 18 kilométerével a világ leghosszabb vízbe süllyesztett alagútrendszere, és öt, összesen 42 méter széles alagútfolyosóból áll.

Kettőn kétsávos közút fut majd, a másik kettő a vasúti forgalom számára készül, de egy szerviz- és menekülési útvonalat is kiépítenek. A víz alatti autópálya és kettős vasútvonal a jelenlegi kompátkelőhöz képest az utazás idejét mindkét irányban körülbelül egy órával fogja csökkenteni.

A több mint 11 ezer tonnányi zsaluzati anyag a PERI német-, lengyel-, és olaszországi gyáraiban készült el, ezeket tizenkét hajó és több mint 275 teherautó szállította el a dániai rødbyhavni kikötőben lévő központba, ahol a 79 alagútelem gyártása három csarnokban öt gyártósoron zajlik.

A speciális zsaluzási megoldásnak köszönhetően – egyenként mintegy 3300 köbméter beton felhasználásával – már több szegmenst elkészítettek, melyeket a gyártást követően a tengeren elszállítják a merítési helyére, és lesüllyesztik.

Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, a beruházás a mintegy 5000 kilométer hosszú Skandináv-Mediterrán Folyosó részeként valósul meg, amely Máltától egészen Finnországig tart. A kiemelkedő fontosságú kereskedelmi útvonalon a mérnökök már számos, korábban áthidalhatatlannak hitt akadályt küzdöttek le, többek között felépítették az összesen 18 kilométer hosszú Nagy-Bælt hidat, de építés alatt áll a 64 kilométer hosszúra tervezett Brenner-bázisalagút is.

Az új, összesen 18 kilométer hosszú víz alatti alagút hozzájárul a jelenlegi, nagyjából 150 kilométer hosszú kerülő megszüntetéséhez, 2 órával rövidítve a várható utazási időt és tehermentesítve a közút- és vasúthálózatot.

fehmarnbelt-alagut-570436
A Skandináv-Mediterrán Folyosó és az alagút tervezett helye forrás: Femern A/S

Címlapkép forrása: PERI

Kiszámoló

CSOK csapda

Gábor írt egy tanulságos levelet. A meglévő gyerekük mellé úton volt a második, s úgy gondolták, hogy ideje lenne...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kőkemény üzenet jött Kijevből Budapestnek is: marad a Lukoil-szankció, fel kell adni az orosz olajat, amennyire lehet
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Budapest lakás Andrássy út