Az elmúlt években a kereskedelmiingatlan-szektort számos tényező befolyásolta, így a pandémia, a gazdasági válság és az e-kereskedelem előretörése új piaci helyzet elé állította a retail szektort. Miközben azonban a bevásárlóközpontok nehézségekkel küzdöttek, addig a bevásárlóparkok előnyei egyre nyilvánvalóbbá váltak.
Magyarországon az első Stop Shop még 2002-ben nyílt meg Hűvösvölgyben, a 2022-es Immofinanz akvizíció után viszont már 14 Stop Shop került a CPI Hungary tulajdonába és üzemeltetésébe. Ez 170 ezer négyzetméternyi kiadható kiskereskedelmi területet jelent 320 bérlővel. Budapesten három, Nyugat-Magyarországon négy, míg a keleti országrészben hét bevásárlóparkról beszélhetünk, melyek együttes látogatószáma a CPI tulajdonában lévő két hasonló profilú soroksári és dunakeszi CityMarket-bevásárlóközponttal együtt tavaly meghaladta a 21,5 milliót.
„Alapvető ingatlankezelési szempont, hogy a bérlői mix ne váljon egysíkúvá, vagyis a bevásárlóparkok sokszínű látogatói rétegeket legyenek képesek kiszolgálni. Azt is fontosnak tartjuk, hogy a divatáru, az élelmiszertermékek, az elektronikai cikkek, állateledel- és felszerelés mellett a hétköznapokon sűrűn igénybe vett szolgáltatások is elérhetők legyenek, mint például a drogéria, a bank vagy éppen a fitneszterem. Színes a boltkínálat, ezen belül mágnesbérlőként az élelmiszerüzlet meghatározó, nem véletlenül egyes Stop Shop bevásárlóparkokban Aldi vagy Spar működik, vagy egy hipermarket mellett épült fel”- fejtette ki Sipos Balázs, a CPI senior retail asset menedzsere.
Címlapkép forrása: CPI / Christian Stemper