Előfizetői tartalom

Magasvasút Budapesten: van egy kis bökkenő a napvilágot látott tervvel

Portfolio
2024. február 14-én állapodtak meg az Európai Unió tagállamai (így Magyarország is) közösen az európai egységes közlekedési hálózat új, kötelező paramétereiről. Ennek értelmében az évi 12 millió utasfőnél nagyobb forgalmat bonyolító repülőtereket 2040 végéig közvetlenül a távolsági vasúti hálózatba kell bekötni - az olyan szigetüzemű kínai félmegoldások, amikben most a magyar kormány ismét gondolkodni látszik, csak a 12 milliónál kisebb forgalmú repülőtereken elfogadhatóak - hívja fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg szervezet.

Az Iho.hu vasúti szaklap által megszellőztetett tervekről itt számoltunk be. A ferihegyi repülőtéren 2023-ban 14,7 millió utas fordult meg. A repülőteret a MÁV hálózatába integráló vasútvonal tervei 2018-ban elkészültek a 2-es terminál alatti állomással, Kőbánya-Kispest és Monor közötti vágányokkal, jogerős építési és környezetvédelmi engedéllyel, a repülőtéren...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés