A 2022-es év elején a szállodapiac éppen fellélegzett a pandémia végétől, amikor nyakába kapta az újabb ütéseket: infláció, recesszió, orosz-ukrán háború és annak hatásai, gázár-növekedés, ellátási láncok zavara, kamatkörnyezet változás, energiaárak elszállása, illetve ezek kombinációi.
Vannak azonban jó hírek is a szállodaiparban, Hegedűs Attila, a Prophex Europe Consulting partnere és managing directora az átlagárak növekedéséről, az utazási kedv stabilitásáról számolt be: "Szinte békebeli mosollyal ülnek a turisták a teraszokon, a szállodaláncok továbbra is ontják a brandeket és nyomják a fejlesztési gázt, mondván, hogy egyszer úgyis vége a rossznak, és újra felfele ívelünk. A turizmus, mint a béke és az optimizmus szektora készül a szebb jövőre,
de akik most a pályán vannak őket a rezsidémon sokkal inkább fojtogatja – a közműköltség egyaránt érint régi és új házat, mindenkinek húsba vág, kinek-kinek a saját hoteljének műszaki állapotától függően.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!