Az Egyesült Államokban már körülbelül 8200 üzlet bezárását jelentették be ebben az évben, ami mintegy 14 millió négyzetméternyi kiskereskedelmi területet foglal magába. Tavaly az egész év leforgása alatt szűnt meg ennyi retail egység, és nem 4 hónap alatt. Az Egyesült Királyságban az első félévben több mint 1200 üzlet húzhatja le a rolót, amire 2010 óta nem volt példa - ismerteti a helyzet súlyosságát a The Property Chronicle cikke.
Azt talán mindenki elismeri, hogy a retail átalakul, a véleménykülönbségek leginkább ennek mértékéről szólnak. Az üzletek már nem kizárólag csak a rutinszerű bevásárlásról fognak szólni, és nem is az áruk disztribúciója lesz az egyetlen szerepük. A vásárlóknak már nincs szükségük fizikai helyiségre ahhoz, hogy vegyenek valamit, így egy offline üzletnek az alábbi négy funkció valamelyikével kell rendelkeznie, hogy a jövőben életben maradhasson:
- Az üzlet maga a desztináció: Célpont kell, hogy legyen az adott üzlet/pláza/vendéglátóhely, vagyis valamiért izgalmas, érdekes a vásárlóknak. De elképzelhető az is, hogy éppen az épület szépsége, egyedisége vonzza oda az embereket. Lehet ez a város közepén, vagy azon kívül is, a lényeg, hogy magával ragadja a vásárlókat.
- A teljes logisztikai folyamat egy kézben: sok kereskedő szeret abban a hitben élni, hogy a vásárlók szeretik online kiválasztani a termékeket, majd saját maguk elmenni érte. Ez a módszer azonban csak akkor válik be, ha nincs más gyorsabb mód, hogy megkapják a rendeléseiket. Nem véletlenül vásárolta meg az Amazon a Whole Food üzleteit, ezáltal ugyanis még közelebb kerülhetett a vásárlókhoz. Ha valaki egy olyan logisztikai hálózatot tud kiépíteni, ahol garantálja a kétórás kiszállítást a legnagyobb ügyfeleinek, bebiztosította magát a retail piac jövőjében.
- Személyre szabás: Ha egy üzlet a helyi szokásokhoz jól tud illeszkedni, nyert ügye van. Nem kell mindenhol ugyanannak az 50 márkát felsorakoztató sétáló utcának lennie, hisz minden vásárló más igényekkel rendelkezik. Egy bevásárló utcát úgy kell elképzelni, mint egy okostelefont, mindenkinek más van a kijelzőjén. Egy szilárd lábakon álló üzletetnél kulcsfontosságú lesz a környék és a helyiek megfigyelése, és az igényeik kiszolgálása.
- Olcsó és kényelmes: Azok az üzletek is biztos lábakon állnak, amelyek a legolcsóbbak tudnak maradni és a mindennapi szükségleteket kielégítik. Lehet szó azokról a termékekről, amelyek gyorsan forognak, vagy túl olcsók, hogy kiszállíthatóak legyenek, esetleg olyan emberek keresik ezeket, akik nem vásárolnak online.
Bármelyik kategóriáról is legyen szó, kulcsfontosságú lesz a retail szektorban is az adatvezérelt tervezés, üzletvezetés. Ez nem elavult negyedéves statisztikákat, sokkal inkább valós adatokat jelent a vásárlók szokásairól.
Miről lesz szó a cikkben?
- 4 alapvető funció ami nélkül nem maradhatnak életben az üzletek
- A játék neve: "Know your customer" - Azaz, ismerd meg a vásárlódat
- Az Új Retail: amikor összefonódik a fizikai, az élményszerű és az online vásárlás
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!