Plázaboom, plázastop, plázaláz, plázacica, plázakultúra - a fogyasztói társadalom eme megosztó intézményével kapcsolatban számos, széles körben használt szavunk született alig két évtizedes magyar plázatörténelmünk során. Merthogy ilyen is létezik. És hol máshol lenne ennek a legnagyobb kultusza, mint Amerikában. Amerikában az is megsiratják, ha egy pláza kimúlt - legalábbis erről tanúskodik a témában született számtalan blog, fotósorozat és weboldal, amely hol megható gyermekkori visszaemlékezésekkel, hol megrendítő búcsúszóval, hol tényszerűen, de mindenképpen részletekbe menően számol be egykoron virágzó, de mára az enyészet sorsára jutó plázákról.
Témánknak némiképp aktualitást ad az a közelmúltban nagy nyilvánosságot kapó kezdeményezés, amely a belvárosban üresen pusztuló utcai kirakatok problémájának megoldására tett kísérletet. A főváros nemrégiben ötletpályázatot írt ki a témában, és az ügyben az ígéretek szerint az ősz folyamán gyakorlati lépések is következnek. A belvárosi, utcai kiskereskedelem...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés