Bár sokan azt hitték - még talán az év elején is-, hogy a luxus piac ellenáll majd a válságnak, az elhúzódó nehézségek hatására sajnos ezt a szegmenst is utoléri a végzete. A gazdasági válság nem kíméli a luxus divatházakat. Számos közülük jelentős problémákkal küzd. Az idei év első felében többen is a csődszélére kerültek - köztük a francia Christian Lacroix-, míg mások jelentős elbocsátásokra kényszerülnek, hogy életben tartsák üzletüket. Legutóbb a Versace jelentette be, hogy megválik dolgozóinak 26 százalékától, de leépíti a Chanel is, illetve csökkentett alkalmazottainak munkaidejét a Prada is. A luxus márkák piacán az idei évben 8 százalékos visszaesés várható, s bár a jövő év valamivel jobbnak ígérkezik, a növekedés mértékét alig 1 százalékosra várják az elemzők.
Oda vannak a szép remények. A gazdasági válság erős hatást gyakorolt a kiskereskedelmi láncok forgalmára. Az emberek ugyanis a források beszűkülése miatt kevesebbet költenek, de nem egyformán vágták meg kiadásaikat minden termékcsoportot illetően. Az élelmiszer hálózatokon kívül, azonban kevesen mondhatják el magukról, hogy nem szenvednek jelentős visszaeséstől. De...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés