Előfizetői tartalom

Vérfürdő a luxuspiacon - Nem erre számítottunk

Portfolio
Bár sokan azt hitték - még talán az év elején is-, hogy a luxus piac ellenáll majd a válságnak, az elhúzódó nehézségek hatására sajnos ezt a szegmenst is utoléri a végzete. A gazdasági válság nem kíméli a luxus divatházakat. Számos közülük jelentős problémákkal küzd. Az idei év első felében többen is a csődszélére kerültek - köztük a francia Christian Lacroix-, míg mások jelentős elbocsátásokra kényszerülnek, hogy életben tartsák üzletüket. Legutóbb a Versace jelentette be, hogy megválik dolgozóinak 26 százalékától, de leépíti a Chanel is, illetve csökkentett alkalmazottainak munkaidejét a Prada is. A luxus márkák piacán az idei évben 8 százalékos visszaesés várható, s bár a jövő év valamivel jobbnak ígérkezik, a növekedés mértékét alig 1 százalékosra várják az elemzők.

Oda vannak a szép remények. A gazdasági válság erős hatást gyakorolt a kiskereskedelmi láncok forgalmára. Az emberek ugyanis a források beszűkülése miatt kevesebbet költenek, de nem egyformán vágták meg kiadásaikat minden termékcsoportot illetően. Az élelmiszer hálózatokon kívül, azonban kevesen mondhatják el magukról, hogy nem szenvednek jelentős visszaeséstől. De...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés